070423

image1

I lördags var Linda och hennes mamma här och hälsade på. Fick en jättefin blomma av dom, den står i fönstret här i vardagsrummet nu =) Och Christopher fick en haklapp, jättesöt var den! Tack!
Christopher ligger i vagnen och sover, han somnade till "Vaggvisor" som man fick av Go'boken. När han är ledsen så brukar jag sätta på den skivan, det får honom genast att bli lugn, speciellt låt nummer 13.
Jag kan fortfarande knappt tro att det är sant... Jag har faktiskt blivit mamma! Jag har ett litet liv som jag måste vårda ömt, ge massor av kärlek och helt enkelt bara älska! Det är otroligt. För två år sen trodde jag att jag fortfarande skulle vara singel nu, att jag skulle springa runt på olika krogar och försöka hitta Mr. Right. Det visade sig ju att han inte alls fanns på någon krog, han fanns på Gröna Lund! Och jag trodde att jag och Nathalie skulle bo tillsammans i en sjaskig liten etta någonstans i Bro tillsammans med våra fina små dammråttor ^^ Jag var så liten då, så löjligt liten...
Idag har jag faktiskt haft lite tid till att tänka över saker och ting. Tänkte lite på hur mitt liv var innan jag blev gravid, innan jag ens träffade Tobbe och vissa saker, måste jag säga, saknar jag fruktansvärt mycket! Som när jag precis hade flyttat hem till pappa och jag och Nathalie ville träffas någon gång mitt i natten, då smög jag helt enkelt ut. Eller som när jag och Nathalie hade varit på fest hos Hanna och vi tog taxi tillbaka till Bro (från Kungsängen).. Det visade sig att den där taxichauffören var en av Arnes (Nathas pappa oich min farbror) arbetskollegor ^^ Haha, det var så läskigt, vi trodde att han skulle ringa Arne på en gång och tala om att vi inte var särskilt nyktra... En annan sak jag saknar väldigt mycket är Plätten. Där kunde vi sitta dag ut och dag in och bara betrakta, lyssna och fnissa.. Fast det jag saknar mest av allt nog inte det där man kunde ta på.. Jag saknar nog Nathalie så fruktansvärt mycket bara, men jag skyller på allt som vi gjorde tillsammans... Men på torsdag får jag träffa henne igen! Då kommer hon hit, det ska bli så kul! Hon har inte varit här sen den 23:e mars.. Det är en månad sen idag! =/ Jag vill inte att det ska ta en månad mellan varje gång hon träffar honom (eller mig!)..
I lördags fyllde syster Petra år också, försökte ringa ett par gånger under dagen, men det verkar som om dom har bytt nummer. Tråkigt =/ Men om du mot förmodan skulle läsa det här, Petra, så GRATTIS!!!

Tänk att det redan har gått mer än en månad sen Christopher föddes... Han kommer antagligen bli kallad för Ticke av oss och det är Tindras förtjänst ^^ Hon kunde inte riktigt säga Christopher, så det blev Tickopher istället, så gulligt! Det har iallafall gått mer än en månad, men det känns som det var igår jag låg inne på förlossningen och höll på att tuppa av för att jag hade så ont.. Tiden går för fort, jag vill inte att det ska gå så fort! Jag vill att han fortfarande ska vara sådär liten och charmig om ett år, som man bara kan vara i en viss ålder.. Om några månader kommer han kunna sitta upp helt själv och sen kommer han börja åla och krypa fram på golvet. Sen kommer gången, och sen innan man vet ordet av så har han tagit studenten! Men det är lång tid kvar tills dess, som tur är =)
Nu ska jag nog sätta mig och titta lite på Prison Break, jag som inte ens tycker om det.. Ska göra en kopp te först, försöka bli av med det mesta av röksuget.. Men jag har iallafall varit rökfri i mer än en månad nu, så jag är stolt!



Vem är du?
Jag kan inte se dig, inte höra dig
Jag kan känna att du sparkar, att du ligger och sträcker på dig
Du vet när jag mår dåligt eller när jag är glad
Du kan höra hur mitt hjärta slår
Allt det tar slut någon gång, väldigt snart
Nu vilar du i min famn, här kan inget ont hända
Du har så mjukt hår, så fina ögon
Ditt leende är så vackert
Av alla personer på jorden är du den som står mig närmst
Du är så vacker, mitt barn, så underbart fin
Och dig ska jag älska tills döden skiljer oss åt

Av: Sandra - 070318 och 070423

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback