- soet alabama



Christopher börjar bli riktigt stor nu! Han tar sig framåt (visserligen med rätt stora problem, men ändå..) och han har börjat äta massa puréer. Han har börjat få pärondryck när han äter mat och han älskar den! Ska prova lite fruktdryck till honom imorgon, får se om han gillar den lika mycket :)
Igår var jag och Tobbe i Sollentuna och köpte en ny vagn! Ja, jag vet. Folk tycker inte om terhjulingar, men jag älskar den här vagnen! Ja, den är vänd så att Christopher inte ser mig, men vet ni vad? Han vill inte titta på mig längre. Han tycker det är mycket roligare att åka vagn nu, för nu ser han allt runt omkring honom. Han tycker det är roligare att sitta upp i vagnen - att ligga är ingen hit alls om man inte ska sova! Visserligen hade den förra vagnen sittläge också, men det var typ så att han halvlåg ner och det verkade han inte tycka om.. Men nu har vi en ny vagn iallafall och jag är så glad över den!


Om lite mer än en vecka är det dop och vi har inte ens haft något dopsamtal ännu! *panik* Jag måste ju få veta om lokalen i kyrkan är ledig, eller om jag måste hyra lokalen vid oss istället.. Hoppas den i kyrkan är ledig! *håller tummarna* Jag har släktingar som inte bryr sig. Jag har släktingar som inte vill eller orkar svara på dopinbjudningen. Dålig stil, tycker jag.. Men så kan det vara ibland.



Såhär roligt kan jag ha ibland med min telefon :) Kan ta mosaik-bilder och massa skojsigheter :D Nä, om man skulle ta och sova sig en sväng kanske..? Ska upp klockan tio och ringa gynmottagningen och säga "Nu jävlar får ni ta och sy ihop mig ordentligt!". Jag är trött på att jag inte har läkt ihop ordentligt efter förlossningen. Ska jag ha ont resten av livet när jag går på toaletten eller?! *suck* Men ändå.. Jag kan inte sluta längta efter nästa förlossning *drömmer mig bort en stund* Jag saknar den stora magen, dom sömnlösa nätterna när jag hade förvärkar, jag saknar att känna sparkarna, jag saknar att må illa, att ha ont, att vara på dåligt humör (det är jag ändå iofs).. Jag saknar tankarna jag hade under graviditeten.. Jag saknar så himla mycket, men jag kan inte säga att jag inte är nöjd. För nöjd, det är jag verkligen. Att Christopher föddes var en vändpunkt för mitt urtråkiga liv. Nä, det är helt enkelt så att meningen med mitt liv är att vara mamma (helst flerbarns-mamma).

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback