- yadayada, ge mig pengarna.

Nu vet jag varför Christopher har varit helt grönjävlig dom senaste veckorna.. Tänder. Säger det er någonting? Tandköttet är svullet, han gnäller jättemycket, skriker hela tiden, sover nästan ingenting och ja.. Ni kan säkert lista ut resten själva :) Just nu ligger han och sover i vagnen. Förhoppningsvis sover han tills Tobbe kommer hem, eller längre ändå..



Det har tagit ganska hårt på mig också.. Det är inte som förut längre.. Ska vi må dåligt tillsammans..?



Räkningar, räkningar, räkningar.. *suck* Tänk om man kunde få välja en betalningsfri månad per år på hyran, precis som på dom flesta andra ställen.. Men se, det går inte! Jaja, det är väl bara att betala och se glad ut..
Igår var jag nere på stan med C, J och Tobbe. Vi stod vid kringlanhuset när vi fick syn på en elvaårig kille (1) som slog en annan jämnårig kille (2).
2: Sluta, jag vill inte!
1: *fortsätter slå och slita i kläderna*
2: Men släpp mig! Sluta!
1: *slår ännu mer*
Folk såg att han slog den andra killen, men dom tittade åt ett annat håll och gick vidare. Efter en liten stund blev jag så förbannad att jag gick fram till kille 1 och slet tag i hans jacka och frågade vad fan han höll på med..
1: Bråkar...
Jag: Är det så jävla smart att ställa sig och slåss mitt på öppen gata?!
1: Nej...
Jag: Ser jag dig en gång till så lovar jag att jag tar reda på vad du heter och var du bor och så släpar jag hem dig till dina föräldrar och talar om vad du håller på med!
1: Nej, snälla...!
Jag: Gå härifrån och rör inte honom en gång till.
Kille 1 skämdes ganska rejält, kan jag lova.. Men att folk bara låtsades som att det regnade när dom gick förbi, det förstår jag inte! ÄR DET SÅ SVÅRT ATT DRA BORT DEN ENA UNGEN FRÅN DEN HAN SLÅR PÅ??! Nej, det tyckte inte jag iallafall.. Det var t.om. en kvinna i undre medelåldern som smålog när hon gick förbi.. Hon tänkte säkert att dom bara lekte, men man hörde på den andra killens röst att så inte var fallet. Ser jag honom slå på någon en gång till så gör jag slag i saken. Jag kommer garanterat ta reda på vad han heter och var han bor och släpa hem honom till hans ovetande föräldrar... GAH!!



Att avreagera sig är alltid bra! :)

Snällheter
Postat av: Malin

hallå hallå
jag läser din blogg lite till och från

Postat av: Lexx

Hehe det är ju bra att du iaf har lite civilkurage :)

2007-08-21 @ 21:56:38
Postat av: Maria

Bra att du står på dig! Hade gjort precis samma sak.. Jäkla snorunge :P

2007-08-22 @ 21:56:56
URL: http://maehae.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback