Idag är en dag, precis som igår..

image28


13:27
Christopher lyfter på huvudet hur bra som helst nu när han ligger på mage. Han är jätteduktig! Det är ett par stycken som säger att han kommer åla sig fram om några veckor bara... Det är kul att det går så himla bra för honom, men det går så fort! Nästan lite för fort... Iofs så längtar jag efter att få se honom springa omkring hemma i bara blöja och med Vovve i famnen och ropa "mamma" och "pappa".
Den 11:e augusti är det dop. Det är inte alltför många som kommer, men det är väl iallafall runt 15 pers. som kommer. Ska försöka få tummen ur arslet och fixa iväg inbjudningskorten den här veckan. Det lär bli på onsdag, så folk får dom nog på torsdag =) Vissa som jag inte har någon adress till kommer få aningen ett sms, mejl eller ett telefonsamtal. Jaaops.
Om jag får vara fräck och lista lite vad Ticke "vill" ha i doppresent, så...:

  • Leksaker (helst såna som prasslar eller låter)
  • Barnvagnsskylt (det fixar Maria!)
  • Hoppgunga
Ja, det var väl det jag kom på just nu...

17:47
Kan man vara klantigare än mig? "Two Pines, please." (vet inte hur det stavas..) "Okej," tänker jag "två ananas." Går ut med två stora fina ananas (efter att ha pratat med Abbe och Haco om vad pines kan vara). Lämnar fram dom. Vänder mig om och börjar gå... "Hey! I said two pints! Not pineapples!!" "Han är knäpp!" tänkte jag. "TWO BEERS!" vräker han ur sig då. Om det var pinsamt? Rätt så... Jag var pionröd i hela ansiktet ett bra tag ^^ Usch... Det borde vara obligatoriskt att man får lära sig vad öl heter på olika språk och accenter när man går i skolan! Men nu vet jag iallafall.. Dessutom heter det ju pint =P

00:50
Det är snart sängdags. Ska umgås lite med min älskling först.. Ticke ligger och sover i sin spjälsäng(!). På onsdag ska vi träffa Birte, Irene och Aksel. Ska käka på Kolgrillen med dom. Det ska bli kul att träffa dom igen faktiskt! Var iofs "bara" en månad sen, men ändå... Det är inte så ofta vi träffar Tobbes släkt, och det är dessutom bra om Christopher får träffa dom också =)
Nä, nu ska jag umgås med Elskepelsken!



Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback