Snart, gott folk...

Imorgon blir Ticke fyra månader! Det är exakt fyra månader sen som jag gick omkring hemma och hade värkar. Exakt fyra månader sen som jag stod och stekte pannkakor i väntan på att värkarna skulle bli tätare.. Exakt fyra månader som jag ringde till förlossningen och sa att jag inte orkade längre. Men imorgon, gott folk, då är det exakt fyra månader sen som Ticke föddes! Imorgon har jag varit mamma i fyra månader. Helt sjukt vad fort tiden har gått ändå! Under dom här månaderna som har gått har det hänt så himla mycket.. Jag kommer ihåg första leendet jag fick av honom, första gången han skrattade högt.. Och när han vände på sig hemma hos Maria i förrgår.. Han låg på lammfällen (på rygg) och när jag tittade nästa gång låg han under sängen på mage ^^ Min Ticke-Liten börjar bli stor! Han är på god väg att börja åla sig framåt.. Snart kommer han krypa omkring hemma och göra livet surt för alla dammråttor, pilla på sladdar och tugga på skor (precis som en hund, enda skillnaden är att han är ett barn). Om mindre än en månad är det dop. Han ska ha så fina kläder på sig! Hittade ett par jättesnygga jeans med beiga hängslen och en randig skjorta som han ska ha på sig om inte dopklänningen passar.. Pappa ska vara gudfar och Anna-Karin ska vara gudmor. Christopher Juhani Rask K ska han heta. Om två månader blir han 6 månader och samma dag fyller jag 20! Nu ska jag dra mig från datorn en stund.. Ska spela lite kort med min favorit-Amanda!


Ni som inte har sagt till om ni kan komma på dopet eller inte får gärna göra det så snart som möjligt!



Jag ska åka och hälsa på mamma någon söndag. Det ska jag :)

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback