070502 - Fullt ös

Den här veckan blir det fullt ös!
Vid 10.30 idag ska jag träffa mormor och den här gången ska det faktiskt bli roligt! Jag har inte träffat henne sen december. Och jag kan lova att 3-4 ggr om året räcker för mig! Jag kan bli galen av hennes tjat och speciellt henne uppriktighet! Som förra sommaren när jag var hos henne, precis i början av graviditeten (v.6-7):
- Mormor, jag är hungrig. Kan jag ta ett glas fil?
- Men du har ju blivit så tjock, Sandra. Tänk på figuren!

Klockan var väl runt sex på kvällen och vi hade ätit middag två timmar tidigare. OBS att hemma hos mormor äter man frukost klockan nio, man äter lunch klockan tolv, fikar klockan tre och äter middag mellan fyra och sex. Efter middagen ska man inta äta något mer (man måste ju tänka på figuren!). Det är alltså nästan FEMTON timmar som man ska klara sig utan mat, helst bara på vatten. Jag kommer ihåg att jag sa åt henne att hon kanske borde tänka på sin egen figur och jag såg på hennes ögon hur ledsen hon blev. Jag hade SÅ dåligt samvete resten av dagarna jag var där... Sen när jag skulle åka hem så bad jag om ursäkt. Det var inte meningen att göra henne ledsen. Då gav hon mig en hundring och sa "Nu är det glömt!". Min mormor är lite speciell.. Det kanske märks? ;-)
Imorgon ska jag träffa Stina och Mattias (mina gamla kontaktpersoner) en liten snabbis.
På fredag ska jag till Jakan och träffa massamassa människor =) Ska träffa pappa och Camilla, Amanda, Anna-Karin och Niklas och dom (förhoppningsvis) och så ska jag träffa Maria. Ska bli roligt, har inte träffat henne sen jag gick i Nibble (första månaden i sjuan, sen flyttades jag till Geneta)!
På lördag ska jag nog bara vara hemma och städa och dona lite.. Samma sak på söndag, Tobbe jobbar ju eventuellt då. Skulle vara ett riktigt lyft för vår (hans) ekonomi om han kunde börja köra på söndagar, men då kommer han vara tvungen att jobba på lördagar också.. Och då blir det bara måndagen kvar till oss och om det blir hans enda lediga dag så komemr han nog inte vilja sitta i soffan och glo bara. Han vill nog göra lite egna saker.. Sånt som han itne har tid med i veckorna.. Jag ska minssann se till att vi kan träffas i en timme MINST en gång i månaden ^^ Som det är nu så känns det inte riktigt som att vi träffas någon gång. Han sover på dagarna och jobbar på nätterna, jag sover på nätterna och är vaken på dagarna.
Häromdagen när jag var hos Johanna så träffade jag på Emma och Carina. Dom är tydligen grannar med J. Rätt kul egentligen att världen kan vara så himla liten! Jag har inte träffat E och C sen jag bodde på Geneta och Ransätra ^^ Så träffar man på dom nu i Slöddertälje.. Det är ju sjukt att världen är så liten ändå! Men det var kul att få träffa dom igen.. Har inte gjort det på typ sex år... Måste berätta det här för Amanda. Hon avgudade Emma på den tiden!

Sex & the city är på tv just nu. Ett tråkigt avsnitt. Miranda ska gifta sig med vad-han-nu-heter, Samantha har bestämt sig för att förstora tuttarna, Charlotte är på restaurang med Harry och Carrie ä bara Carrie. Som sagt, tråkigt avsnitt.
GAH! Desperate Housewives idag var ju bara för mycket! Det är nog det mest spännande avsnitt någonsin! Åh, nu längtar jag verkligen tills på tisdag så att jag kan få se fortsättningen på det...

"Hade jag levt på en romantikfri diet så hade det varit läge att frossa nu!" - Carrie i Sex & the city

Nu ska jag mata och byta blöja på min underbara son och sen går vi nog och lägger oss i sovrummet. Jag uppdaterar här efter att jag har träffat mormor... Så ni får vänta om ni är nyfikna på hur det går! =)

Såhär fin är Christopher när han sover på sin pappas mage

image8






Hur ska mormor kunna få tag i mig när tjejen på Comviq gjorde fel? Jag vet, jag kan ringa mormor och ge henne mitt nya mobilnummer men hela tanken med att jag gav hennes Tobbes nummer var att det skulle vara vidarekopplat till hans jobbmobil. Jaja, fel kan vem som helst göra. Jag ska käka frukost nu, börja fixa mig i ordning inför mötet med tanten. Jag kan sätta 1000:- på att vi kommer gå in på Indiska BARA för att det är så himla krångligt att ta sig in dit.






Uppdatering kl. 14.53:
Okej, jag kan ju börja med att säga: JA, vi gick in på Indiska. Det var ganska krångligt, det var trångt och svårt och jobbigt. Jaja. Min mormor är rätt snäll, hon köpte en jättesöt dress till Christopher - ett par byxor, en T-shirt och en tröja - som han ska ha i sommar.
Lite irriterad ha jag blivit på min kära mormor idag, speciellt när vi satt och käkade lunch på restaurangen uppe i Kringlanhuset...
- Sandra, jag städade uppe i friggeboden häromdagen och vet du vad jag hittade? Dina svarta stringtrosor som du hade med dig till oss förra sommaren!
- Jaha... Kan vi ta det där sen?
- Jag har med mig dom... Här, varsågod! Nytvättade och allt!
Jag kanske ska säga att det satt fyra män i 30-35 årsåldern bordet bredvid oss och dom tittade lite konstigt, sen började tre av dom garva. Min mormor är pinsam! Det värsta med det där var ju att hon DESSUTOM höll upp trosorna och visade dom för hela Slöddertälje. SÅNT kan hon göra, men att jag sitter och ammar mitt barn, det är generande enligt henne.
        - Ta på dig en filt så inte karlarna kan se vad du håller på med. Dom kan ju bli generade och deras kvinnor kan ju bli arga om du sitter och ammar offentigt! Tänk på det, du.
Det gick rätt bra att träffa henne idag trots allt. Hon vill att jag ska komma och hälsa på dom någon vecka i sommar.. Men Mariefred, det känns så långt borta. Jag kommer inte kunna ta mig någonstans.. Om jag ska hem till mormor och Sture måste jag dessutom ha en bilbarnstol och det har jag inte... Tar ju lite tid att gå till dom från själva Mariefred. Jag fick 500:- av henne också. Hon ville att jag skulle köpa "något fint" till mig själv, som ett par byxor eller något linne eller ett par skor.. Dom pengarna behövs bättre till mat och sånt...
Nej, nu ropar Christopher på mig, så jag ska ta honom.

Det här var iallafall min dag med mormor. Det funkade helt ok.

Snällheter
Postat av: Maria

ses imorgon vava? :D


Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback