Panikpanik!

Christopher har vuxit så mycket på så himla kort tid. Han skrattar högt nu om man kittlar honom, han tar tag i nappen (det har han gjort ett tag iofs) och drar ut den ur munnen. Han kan sitta i knät utan att huvudet flyger omkring som en liten vante. Han har blivit så stor och stark! Jag kan verkligen se honom om ett år, springa omkring i bara blöja och napp och kanske en snuttefilt eller favoritmjukisdjuret, hemma i lägenheten. Min son är så underbart vacker! Jag säger som Nathalie gjorde när hon fick se bild på honom första gången:
"Honom gjorde vi bra!" (fast hon sa såklart ni, inte vi) =)

I tisdags åkte vi till Jakan, hem till pappa och C. Var uppe hos A-K och N en sväng, tittade på Desperate Housewives och det tänker jag ALDRIG mer göra hos dom! Jag missade typ hela avsnittet bara för att N inte kan hålla snattran =/ Han pratade HELA tiden. Sen när han skulle kolla på film efter Deppan så fick vi inte säga pip ens en gång! Jag tog med mig Nathalie till paps efter ett bra tag.. Käkade mackor och drack te =) På onsdagen stack vi till A-K och N en sväng igen, tog det lugnt, drack kaffe och pratade om allt och ingenting. Hem till paps igen. På torsdagen åkte jag, Nathalie och Ticke till min faster Paula. Han fick presenter av dom, dels ett par solglasögon och dels ett par badbrallor som han kan ha nästa år. Fick en "När jag var liten"-bok också! Har velat ha en sån huuuuur länge som helst! På fredagen var jag hos A-K och N igen. Kom dit runt 18 på kvällen. Tittade massor på tv, satt ute på balkongen och så... Ungarna älskar Christopher och när jag är där med honom låter jag dom mer än gärna leka med honom! Han blir så glad och när min lilla sheit är glad, då är hans mamma LYCKLIG! När ungarna hade gått och lagt sig spelade vi kort, A-K höll Christopher i sin famn ända tills hans somnade. Han låg och sov hos henne i lite mer än en timme. Det är så skönt att han inte är ett "bara-mamma-duger-barn". Jag blev kvar hos dom fram till klockan två på natten =)
I lördags kom Tobbe till Jakan. Han var med Christopher hela kvällen, ända fram till morgonen! Jag var inte där, för ja befann mig på uppdrag ute i Bro ^^ Haha! Robert (lillebror) var med i en karaoketävling på Highland Bridge (klyfigt namn, va?) och det var final och jag ville verkligen se den! Han var hur duktig som helst. Som, uppsjungningslåt valde han Hero. Det lät bra, men det hade kunnat vara bättre. Som tävlingslåt valde han Sommaren är kort och den var hur underbar som helst! Robert kom tvåa i hela tävlingen och den har hållt på sen i mars. Etta kom en kvinna som sjöng Man, I feel like a women. Hon var ganska bra, men eftersom Robert är min bror så tycker jag att han är bäst. Jag och Nathalie stannade kvar i Bro och gick till Brobaren. Där spelar dom visserligen rätt bra musik, men det är inte speciellt roliga människor.

Och förresten.. Är det bara jag eller har Bro-folket blivit väldigt tjocka?

Hon har blivit en helt annan människa! Hon tar i Christopher, tittar på honom och lyfter upp honom. Hon kanske tycker om honom lite grann iallafall...? Jaja. Who knows?
Jag vet inte om hon blev sur höromkvällen, men något måste ju ha hänt.. Helt plötsligt, som från ingenstans tycker hon att vi ska pröjsa dom för att vi käkar när vi är där *suck* Jag kan förstå om hon vill att jag hjälper till, men varför skriva ett sms? Varför inte bara ringa mig eller säga det öga mot öga? Dessutom är jag den enda hon vill hjälper till. Alla andra får göra vad dom vill när dom vill. Det är läskigt
.

Det är så skönt att få skriva av sig emellanåt, även fast det inte är så många som läser. Livet som mamma är jättehärligt och helt underbart, men det är skönt att kunna ta en paus från böjbyten, rapar, kräkningar och dyl. en liten stund.. I lördags var jag borta lite för länge kände jag, men det går inte göra något åt det nu. Jag vet det till nästa gång iallafall.
Gick till affären med Ticke förut. Så fort vi kom utanför porten började han skrika så jag gav honom nappen. Den ville han inte ha. Provade att gå en ltien bit, för det brukar få honom att lugna ner sig, men icke sa Nicke. Lyfte upp honom och hyssjade åt honom lite tyst och gungade honom i famnen. Han blev tyst, så jag la ner honom i vagnen igen varpå han började panikskrika! Jag tog upp honom ytterligare en gång, och gick och bar honom en liten stund, sen blev det för tungt så jag la honom i vagnen igen. Han v ar inte hungrig, han var bara väldigt, väldigt trött men han ville inte somna. Jag lät honom skrika en liten stund, jag vet att det låter elakt, men vad skulle jag göra?Jag hade kommit mer än halvvägs till affären och jag hade provat allting som fanns tillgängligt. Han skrek i kanske en minut, sen tvärslocknade han. Nu ligger han och sover i godan ro i vagnen och jag bara väntar på att han ska vakna och bli sur på mig..

Ska koka några ägg nu, vi ska käka tonfisksallad idag och det är alltid gott med ägg i det!

image16

Snällheter
Postat av: Maria

tycker du skriver så fint :)


Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback