Så underbart!

image10


Christopher har precis börjat ta siliconnappen. Det är rätt skönt, för nu kan jag äntligen slänga latexnappen.. Får köpa nya såna sen när pengarna kommer nästa gång! =)
Var i Jakan idag och hälsade på hemma hos pappa och Camilla. Trevligt, fick träffa Amanda också vilket var väldigt länge sen... Så kom Robert och Daniel dit också. Kul att träffa alla, faktiskt! Det var första gången både Robert och Amanda såg lilla Christopher. När jag hade varit hos pappa och Camilla ett tag gick jag ner till Maria. Skitkul att få träffa henne, vi har inte setts sen 7:an i Nibbleskolan ^^ Och så fick jag såklart titta på hennes lilla solstråle, han är underbart fin! Att något så litet kan vara så otroligt söt, det är svårt att förstå. Självklart tycker nog varje mamma att ens eget barn är det sötaste i HELA världen, så är även fallet här, men Oliver kommer ganska tätt efter, precis som många andra barn =)
På tåget från Jakan till Centralen var det fullt av folk. Där jag stod var det två killar och två tjejer. En av killarna ställde sig och tittade ner i vagnen, såg på mig och sa leende: "Tänk om det där ändå var jag..!". Jag tittade på honom och sa någonting i stil med att det då hade blivit väldigt tungt för mig att dra vagnen och dessutom hade det nog sett väldigt fånigt ut om jag kom körandes med en kille som var över 20 år i vagnen ^^ Det fick honom att gapskratta. Han stod och pratade en stund, sen vände han sig till sin flickvän och sa med världens gulligaste röst och hundvalpsögon: "Kaaaaan inte vi också skaffa en såndär liten prutt? Dom är ju så otroligt fina och jag tar ALL föräldraledighet om du vill jobba direkt!" Jag tror inte att hon var så sugen, hörde inte hennes svar för hon pratade alldeles för tyst, men hon såg väldigt ogillande ut...

Att det skulle ta så lång tid för henne att glömma det som hänt, det är ofattbart! Christopher blir sju veckor på tisdag... SJU VECKOR!! Han ska inte behöva växa upp bland långsinta människor, inte såna som det tar sju veckor för att glömma en liten skitsak... Jag bad om ursäkt, vad mer kunde jag göra? Hon kan ju inte förvänta sig att jag ska krypa på knäna och vara världens jävla rövslickare bara för att hon tyckte att jag var dum och elak *suck* Det verkar iofs ha gått över nu.. Hon verkar vara sitt gamla vanliga jag igen, det är skönt. Men det känns fortfarande väldigt ansträngt att träffa människan, att ens prata med henne i telefon.

Christopher har äntligen börjat fatta att det finns mat till honom i båda brösten! Mitt högra bröst har alltid varit hans favorit och det har gått väldigt lätt att få honom att börja suga. Det vänstra har varit rätt svårt, han släpper taget hela tiden och det blir bara väldigt jobbigt och jag får ont och det droppar mjölk och han blir sur.. Så försöker vi igen, börjar om på nytt. Samma procedur igen: Först tar han bröstet, suger lite grann, släpper taget, det blir jobbigt, jag får ont och det droppar mjölk. Det tar en stund innan han får rätt tag på det vänstra, förstår inte varför.. Har den vårtan fel form eller något? Det går lättare och lättare för varje gång nu iofs, men det är jobbigt ändå. Annars funkar altt jättebra!
Att Christopher har legat i min mage är för mig helt ofattbart idag! Jag kan inte fatta att han har gjort det, det är overkligt.. Det är bara en saga någon knåpade ihop en gång i all hast. En fin liten godnattsaga.

Hur förklarar man för barn hur ett barn blir till? Säger man att "mamma och pappa pussades och kramades lite, sen kom du!"? Eller hur säger man? Ska man ens försöka förklara för ett barn vad det är som sker? Eller ska man strunta i barnets frågor, låtsas som om det regnar?

Nej, nu ska jag äta någonting.. Har bara ätit en tallrik flingor idag.. Lite godis slank förstås ner när jag var i Jakan, vad annat kan man förvänta sig av mig? Det är väl bättre att jag äter någon godisbit då och då än att jag röker ett paket cigg då och då? =)


.
Amanda                       Daniel                        Robert

Snällheter
Postat av: Maria

din plutt är inte ful nånstans alltså :)

Postat av: Margherita

Man ska absolut inte ignorera ett barns frågor. Försök förklara så bra det går utan att vara för svårt att förstå för ett barn. Anpassa efter åldern.

2007-05-26 @ 03:06:57
URL: http://donnafortunata.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback