Söndag - Restdag

Tårta för småbarnsför-
äldrar

Sätt på ugnen. Ta bort
leksaker och färgkritor
från bordet. Mät ut 3 dl
vetemjöl i en skål. Ta
fram bakpulvret. Ta bort
barnhänder från mjölet.
Ta fram bakpulvret. Ta
bort barnhänder från
mjölet. Blanda mjöl,
bakpulver och en nypa
salt. Dammsug upp den
del av blandningen
som barnen spillde på
golvet. Ta fram ett ägg.
Svara i telefonen. Skilj
gulan från vitan, värm
babyflaskan. Hjälp dottern
med matteproblem.
Smöra bakformen; se
vem som ringer på dör-
ren. Skrapa en centimeter
salt från den smörade for-
men. Gå och se var barnen
är. Häll röran i slasken.
Ring konditoriet. Ta en
magnecyl.

Jag gick igenom alla grejer som kommer från mamma och hittade det där instucket mellan två kort. Det är från någon tidning för väldigt många år sen... Jag måste ha gått på lågstadiet då ^^
Jag tror att jag har satt ett datum för dopet... Det blir antingen den 29/7 eller 5/8. Det beror lite på..Ska börja skicka ut inbjudningskort snart. Måste planera lite mer för allting också. Åh, jag hoppas att det blir lite bra iallafall.

Idag kommer Nathalie hit igen! Jag längtar verkligen tills hon kommer, det ska bli så kul! Förra gången hon var här satt vi uppe en hel natt och ritade av varandra, skrev lite grann och ritade på vikpapper. Och den 8/6 eller 9/6 ska vi ut... Det kommer vara första gången jag lämnar Christopher i mer än typ 20 minuter. Han ska få vara med sin lilla pappa då =) Hoppas jag inte får kalla fötter nu bara! =/

Jag måste försöka få tag i en bilbarnstol! Jag vill verkligen åka ner till mormor och Sture någon gång nu i sommar, eventuellt till midsommar.. Mormor brukar vilja att jag kommer runt den tiden på sommaren. Men vi får se hur det blir, har jag ingen bilbarnstol så kan jag inte åka, har jag det så är det fit for fight! Det skulle vara skönt om jag kunde åka ner dit, få ha friggeboden alldeles för mig själv... Fast det värsta av allt är att jag inte kommer kunna gå på toaletten någon gång på kvällen, då får jag ta antingen pottan eller sätta mig utanför och kissa. Hua! Och så är det ju alla dessa jävla myror... Jag är ju så sjukt rädd för dom, svartmyror är värst. Kommer jag någonsin bli fri den där rädslan jag har för myror? Och vatten, det är likadant med det. Varje gång mormor frågar om vi ska åka och bada så kommer jag alltid med dumma bortförklaringar: "Nej, jag har mens..". Det sa jag 3 veckor i rad en gång, fattar inte att hon gick på det. Äh, vi får väl se hur det blir. Jag kanske rent av struntar i att åka ner dit, bara för att slippa alla myror och sjöar ^^

Den 26:e åker vi till Danmark! Jag har längtat så mycket, så länge!

Nej, om jag skulle ta och käka någonting nu, det skulle sitta fint. Och så ska jag faktiskt vara duktig och ställa mig på träningsmaskinen i 10 minuter... Egentligen borde jag stå i 15 minuter, för jag körde bara 5 igår. Får se hur det blir med det =)




Mammor

När vi älskar våra barn
med rida ranka och kramdjur
sandlådor
sagor och byggklossar
korv och läsk
dansskolor.

När vi älskar våra barn med halsduk och tröjor
poliosprutor
Ad och flour
flytvästar och reflex
cykelhjälmar.

När vi älskar våra barn
så blint
att vi ger dem allt
utan att se
vilket samhälle vi eger dem
- då älskar vi inte våra barn.


Dikt av Sidsel Mørck i En mykere morgen.

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback