Nytt schema - nytt liv?

Jag kom hem för en halvtimme sen. Imorgon ska jag hämta Ticke nere på stan runt tolvtiden. Och vet ni vad? Jag ska umgås med min son ända tills på onsdag eftermiddag! Jag har nämligen fått nytt schema på jobbet och hädanefter är jag ledig söndag-onsdag varje vecka! Jag är helt överlycklig för det. Jag ska äntligen få ännu mer tid över till min lilla prins :) Fast imorgon ska vi två åka till mitt jobb för jag måste lämna in mina tider så att jag kan få lön. Åh.. Om jag inte hade varit ledig i tisdags så hade jag varit inne på min artonde dag idag (med att jobba alltså).

Jag är sjukt trött hela tiden, får ont i huvudet av minsta lilla oväsen och min rygg klagar på mig jämt och ständigt numera. Jag tror att det är för att jag har jobbat så förbannat mycket.. Innan jag började jobba såhär intensivt tyckte jag det var riktigt roligt att åka till jobbet, men dom senaste dagarna har jag bara velat ligga hemma i sängen och tycka synd om mig själv. Jag har varit på väg att ringa och sjukanmäla mig flera gånger, men då skulle jag sätta jobbet i skiten, så det har inte blivit så. Jag älskar verkligen att jobba, men jag måste få ha ett liv vid sidan av. För någon vecka sen drömde jag t.om om jobbet varje natt jag sov. Jag kunde inte sluta tänka på jobbet överhuvudtaget... Gah, det har varit jobbiga veckor =(

Imorgon ska vi ju till Jakan och lämna in mina tider, och så tänkte jag passa på att äta lite lunch också. Ska försöka få tag i A-K och N också och höra om jag kan komma upp med Ticke och hälsa på. Det var rätt länge sen vi träffades nu och jag känner att det vore på sin plats. Det har visserligen varit väldigt svårt att få tag på dom på sistone, men dom kan ju också ringa om dom vill ses. Jaja, jag ringer dom imorgon =)

Dagisplats? Nej. Jag ringde kommunen nu i veckan och påpekade för dom att vi är garanterade dagisplats nu i april senast för då har vi stått i kö i fyra månader. Vet ni vad dom svarade? "Vi kan inte göra något åt saken, det finns inga lediga platser förrän i augusti." Jaha? Vad ska jag göra då? Säga upp mig från jobbet och leva på soc? "Det är inte vårat problem, du får hitta någon som kan passa ditt barn." *suck* Jag orkar inte med fler motgångar nu, det enda som jag verkligen behöver just nu kan jag inte få. Inte på flera månader. Dom enda dagarna som behövs nu är egentligen bara torsdag och fredag, kanske onsdagar också. Och det är ju bara några timmar om dagen, men nej. Skolklasser kan vi öppna hur många som helst på kort tid, men några nya avdelningar på dagis går ju inte att ordna lika lätt... En stor glädje i allt det här är iallafall något som eventuellt (99% säkert) händer inom några månader. Just nu kan jag inte tala om vad det är, men åh! =)

Christopher kan ju gå helt själv nu. Han är jätteduktig! Han går så himla bra utomhus också :) Han är verkligen en liten bergodalbane-unge ^^ Först lär han sig jättemycket på jättekort tid, sen står det still ett tag och så är det nästan som att han backar i utvecklingen. Och helt plötsligt KABOOM! så går han omkring helt själv och ställer till det för sig :) Min lilla grabb är 13 månader nu. Helt underbart! Ibland längtar jag tillbaka till tiden när han kunde ligga på golvet, på samma ställe, men det är inte ofta det händer. Jag längtar självklart tillbaka till tiden när han var pytteliten och han tyckte att mamma var bäst i världen, men tiden som är nu... Den är ändå helt oslagbar.

Nu ska jag nog börja fixa mig i ordning så att jag kan gå och lägga mig snart. Yeapp. Sitter och äter köttbullar (superstora är dom!) och makaroner med hemmagjord brunsås (som f.ö. inte blev alltför vidrig) :)

Jag skriver nog mer imorgon och så kommer jag nog lägga upp lite NYA bilder här också! :)

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback