Bulle i ugnen.

Jag är egentligen sugen på att baka kanelbullar, men jag orkar inte. Kanelbullar... Det får mig att tänka på farmors kanelbullar. Det var dom godaste bullarna jag någonsin har ätit! Synd bara att jag inte har hennes recept...

Barnen ligger och sover sen en och en halv timme tillbaka. Själv har jag suttit och tittat på TV, varit hemma i lägenheten och mött upp en TB-gubbe, ätit lite mat... Det finns inte så mycket att göra när barnen sover.
Therese kommer hem runt kvart över två, kanske halv tre och då tänker jag passa på att springa hem och duscha och slänga i en maskin tvätt. TB-gubben kommer tillbaka runt kvart över två, så förhoppningsvis har Therese kommit hem då! Fy jutton, vilken dyr historia det här blir...

Jag undrar var det fina vädret har tagit vägen... Jag vill ha sommar, sol och bruna ben! Jag hoppas bara att det är fint väder när jag, T och Ticke åker till Danmark. Man vill ju kunna gå ut på fina promenader, ta massa fina kort och så (om min kamera fungerar felfritt då alltså). Annars får vi väl ta T's filmkamera och filma massor istället. Fast det gör vi nog ändå. Åh, jag vill gå till den där fina kyrkogården igen, det är någon känd författare som ligger där (H.C Andersen?)... Filmade den graven förra året, men jag vet inte var själva filmen har tagit vägen.

Nu ska jag lägga mig i soffan tills ungarna vaknar igen, för då blir det fullt upp... Det lovar jag er! Christopher har visserligen lugnat ner sig väldigt mycket  nu, medans Elias har blivit som sju svåra år, haha! Han kryper efter Christopher och slår honom när han har gått tag på honom. Men vem vet, Christopher kanske har blivit lugnare för att han älskar mig nu? Man vet ju aldrig, för en dålig mamma är ju ändå bara dålig. Eller hur? Och nej, det är inte jag som säger det. Det är någon som inte existerar längre. Men den människan kanske inte ens läser min blogg nu?

Någon gång i veckan ska mamma komma hit. Vi ska röja upp i lägenheten, plocka ner saker i förrådet, gå till grovsoprummet med saker som ska slängas... Och jag får inte glömma att sätta upp en "Nej, tack. Ingen reklam!"-skylt på dörren.

Snällheter
Postat av: Linda

Jag jobbade som lärare, barnflicka och personlig assistent :) Kolla in på http://afrikatanzania.pixbox.se där jag samlat alla bilder (dock är inte alla inlagda där än).

2008-08-05 @ 15:39:42
URL: http://lmongo.blogg.se/
Postat av: Natalie

aa joo!

joo! den är bra den..

vet du någon annan låt? ;D

2008-08-05 @ 17:34:04

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback