Godnatt Sverige!

Nu har jag och min mamma suttit och läst en enda blogg i flera timmar! Det var en mycket intressant blogg, jag har nog läst den tidigare, men jag är inte säker... Vi läste visserligen en annan blogg också, men det var inget intressant skrivet i den, förutom något som gjorde mig glad. Eller rättare sagt; LYCKLIG! Nu börjar det nog bli dags att nanna kudde. Jag, mamma och Christopher ska ju åka till stället där hon bor imorgon. Skönt att komma hemifrån ett helt dygn! Men när vi kommer hem igen är det dags att bygga ihop den andra möbeln som jag och T köpte på IKEA häromdagen. Vilket jobb... Vilket slit...

Sen på måndag börjar ju min provanställning, och Therese är snäll och passar Ticke under tiden. Jag börjar jobba klockan 12, men tänkte vara där MINST en halvtimme i förväg. Då kanske jag och chefen hinner prata lite om vad jag förväntas prestera den första arbetsdagen. Det är iallafall skönt att han vet om att jag har barn och att det kan hända någon gång att barnet (Ticke) blir sjukt. Om jag trivs där och om dom trivs med mig, så kommer jag antagligen (förhoppningsvis) få en heltidstjänst där. Det skulle ju göra hela min dag!

NU är det nog dags att nanna kudde på riktigt... På tal om det, vet ni vad Ticke gjorde den natten när mina ögon var som värst? När T kom hem från jobbet, gnällde Ticke lite grann, så T gick in för att kolla om någonting var fel. Ni som läste min blogg igår / i förrgår vet kanske att jag inte såg någonting överhuvudtaget? T kom utrusandes ur sovrummet med Tickes kudde, madrass, lakan och täcke... OCH EN BLÖJA! Jag frågade vad som hade hänt (jag såg inte det han hade i händerna när han kom in i badrummet) och han skrattar lite småhysteriskt och säger: "Ticke tror nog att han är blöjfri!". Va?! Vadå blöjfri? Jag har ju inte tränat speciellt mycket på att han ska kissa på toaletten eller gå utan blöja... Det Christopher hade gjort var att han hade dragit av sig blöjan, slängt den utanför sängen, STÅTT upp och kissat ner på golvet... Hade han stått dryga decimetern åt höger (?) så skulle han ha träffat en hink som stod där. Jaja, jag kan ju inte beskylla min son för att vara pricksäker iallafall. Haha!

Visste ni att jag, enligt någon min mamma känner, är HELT perfekt? :-D

*POFF*

Snällheter
Postat av: Carro

Tacka fan för att inte jag är perfekt.. De skulle jag ALDRIG fixa.. Ha de gott o ta hand om Ticke o din mamma o självklart dig själv..

Själv ska jag försöka få upp Nille o äta frukost o sen ska jag ringa N för han ska komma o hämta Melissa eftersom vi ska på poolparty. Kul väder va?

Kram


Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback