Jag lyckades, trots att jag var ensam!

Ensam är stark. Jag lyckades få ihop den där förbaskade hallmöbeln alldeles själv, så nu står den jättefint i hallen. Jag var till och med så duktig att jag skruvade fast tippskyddet också för Ticke är ju en liten klätterapa numera. Ni som har varit hemma hos mig vet hur trångt det är i hallen... Jag har ett sideboard (morfars) på ena sidan och på andra har jag en bokhylla (som ska bort när mamma flyttar till egen lägenhet) och en grön bänk (som mamma antagligen ska ha eftersom det är hennes). Vagnen står alltid direkt till höger när man kommer in genom ytterdörren och där kommer den fortsätta ha sin plats. Så länge jag bor kvar i den här lägenheten kommer det vara ganska trångt med utrymme överallt, för lägenheten är ganska liten. Egentligen skulle jag vilja ha en genomgångslägenhet eller ett hyresradhus (som jag f.ö. har sökt och ligger på plats 14 och 16 i kön!) så att jag kan inreda precis så som jag vill ha det. I den här lägenheten går det inte riktigt...

Mamma skickade nyss ett meddelande till mig där det stod att min toalett-tjosan är klar nu. För er som inte vet vad det är: Det är en sån som man sätter toalettrullarna i, så slipper man ha dom i en ful plastförpackning.
Klicka här för bild. Det är dock inte den på bilden, för jag har ju inte fått den ännu.  Man får plats med fyra rullar i den, så den är helt perfekt för mitt lilla hushåll!

Nu ska jag fortsätta med mitt plockande. Fast först måste jag hänga tvätten så den inte börjar lukta illa.


Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback