Kommer du ihåg hur det var förra sommaren?

Tänk vad tiden går fort! När jag var liten ville jag bli 18 fort som sjutton, bara för att det var så coolt! Nu önskar jag ibland att jag var tio år yngre än vad jag är nu, att jag kunde gå hem till en kompis och bara leka i flera timmar, äta middag där och sen sova över. Jag kan göra det nu också, men det är liksom inte samma sak. När man var liten kunde man sitta i timmar och leka med sina Barbiedockor, nu sitter man i timmar och tittar på TV, sitter vid datorn eller gör något annat onyttigt. Eller gör som jag; Vaknar runt halv nio på morgonen, är igång hela dagen för att sedan natta Ticke och sen gå och lägga sig minst tre timmar försent! Det brukar oftast bli runt ett - halv två någon gång, så dagen efter brukar jag vara seg som sjutton. Jag ska börja dricka mitt morgonkaffe varje morgon, för det här funkar inte. Problemet är då bara att jag måste ha mjölk hemma varje dag. Det är svårt för mig.

Jag är förresten fortfarande ruskigt förbenad på Försäkringskassan. T ska hjälpa mig att fylla i blanketterna så att det blir HELT rätt och så ska jag tvinga honom att följa mig BÅDE till FK och till postlådorna. Förresten, jag har ju ett bevis någonstans här hemma på att jag har anmält föräldrapenning... I don't get it, vad är det dom inte fattar?

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback