Latte Macchiato

Jag har fått Christophers inkolningsschema nu. Imorgon är vi där från 10-11 som vanligt, men nästa vecka börjar det på riktigt. På tisdagen, närmare bestämt, är det dags att vinka hejdå. På onsdagen äter han lunch där, på torsdagen äter han lunch och vilar och samma sak på fredagen. Jag måste säga att han är så himla duktig! Eller ja... Jag är så himla duktig! Det är så många föräldrar (framförallt mammor) som klagar på att det är så jobbigt att lämna barnet på dagis, till fritt främmande människor. "Det skulle vara mycket bättre om h*n fick vara hemma tills h*n är i alla fall 2½ år!" Yeah, right.. Den största anledningen är nog snarare att det är väldigt jobbigt för mamman att inte få vara med sitt barn dygnet runt. Att inte kunna lägga barnet för att vila middag osv. Men vet ni vad? Du borde tänka lite på att ditt barn antagligen har mycket roligare på dagis än hemma hos gamla, tråkiga mamma. Massor av nya kompisar har barnet helt plötsligt fått och språket utvecklas ännu mer hela tiden... Ah, jag älskar dagis! Men ja, jag är väldigt "jag-vill-vara-hemma-med-Christopher-och-bara-mysa-på-dagarna"-sugen. Nog om det.

Idag har  ä n t l i g e n  Försäkringskassan fixat med min FP. Så den borde betalas ut i september... Förhoppningsvis. JAg har varit på biblioteket idag också och lånat Sjöjungfrun av Camilla Läckberg. Av det lilla jag har läst hittills så tycker jag att den verkar vara väldigt bra.

På lördag händer en riktigt spännande sak! Vad det är får ni reda på då, men jag hoppas verkligen att turen är på min sida för en gångs skull!

Snällheter
Postat av: Therese

ööö vad har jag missat =) nyfiken nu ju

Postat av: Petra

Vad är det som händer.... ;)

2008-08-21 @ 23:18:54

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback