Och försäkringskassan hörde mina böner...

Ni som har följt min blogg ett tag lär veta att jag var måttligt irriterad på Försäkringskassan. Jag anmälde och begärde föräldrapenning i juni, den tolfte för att vara exakt. När ingenting hände fick jag hem blanketter därifrån som jag fyllde i och skickade in, sammanlagt blev det runt sju gånger. Allt som allt har jag anmält och begärt FP nästan TRETTON gånger, men ingenting hände! Förra veckan följde T med mig in på Försäkringskassan, men då kunde dom inte hjälpa mig (inte någon annan heller) för att det var något fel på deras datasystem. Samma dag ringde dom från Försäkringskassan och sa till mig att komma dit dagen efter och prata med henne vi hade träffat. Sagt och gjort; jag gick dit. Dom hjälpte mig att fylla i blanketten och sa at tjag skulle få min föräldrapenning i september (den 27:e) eftersom det är minst 30 dagars handläggningstid... Men hon som hjälpte mig måste ha fixat någon slags högprioritering på mitt ärende, för jag har fått pengarna nu! Det är verkligen välbehövt! Dels slipper jag leva på försörjningsstöd via soc. nu och dels så kommer jag t.om. ha lite pengar över. Tack, M på Försäkringskassan, för hjälpen!

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback