Radhus och dagis

Christopher somnade i vagnen medan jag sprang på toaletten. Det tog tre sekunder, sen hörde jag hans snarkningar. Han var jättetrött, så det är bara bra att han sover en stund nu. Att vara på dagis tycker han är jätteroligt, idag blev han jättearg när vi skulle gå därifrån. Han skrek och slogs och sparkade - han gjorde allt för att komma loss från mig! Men jag gav mig inte, jag sa istället till honom att vi skulle gå till lekparken en liten stund innan vi skulle bege oss hemåt. När inte det hjälpte sa jag att han får komma tillbaka på måndag och nu måste vi gå, för dom andra barnen ska äta mat. Då blev han knäpptyst, tittade på mig och suckade lite... Sen sa han "maaaat!". Så nu är vi alltså hemma för att egentligen äta lunch, men eftersom Ticke sover så åt jag min lunch själv. Fiskbullar med dillsås och ris. Jätegott och enkelt att göra när det inte finns så mycket annat att välja på...

Jag vet inte riktigt om vi åker ner på stan idag i alla fall. Vädret är väldigt skumt, och jag skulle nog egentligen hellre stanna hemma och mysa lite. Titta på TV, gå och ploka och dona, lägga in tvätt i garderoberna...

Förresten, det jag ska göra imorgon som jag skrev om igår... Det blir ingenting av med det. Jag och T skulle åka och kolla på radhus, men eftersom han är som han är (inte bra område, det är kallhyra, blablabla) så blir det ingenting av med det. Jag har tackat nej till radhuset nu och kommer inte fortsätta söka något mer sånt. Från och med nu är det han som sköter allt vad boende heter.

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback