Hjälp mig att leta efter min moster!

Jag fick en kommentar tidigare idag:
Anonym om Masc ara (mask och papegoja).:
vem är T? Din pojkvän?


T är Christophers pappa.
Vi har varit gifta, men skilde oss för inte alls länge sen.  Dock börjar allt kännas mycket bättre nu och vi kan prata och umgås med varandra som folk. Min förhoppning är väl att det blir han och jag igen, men jag tänker låta tiden ha sin gilla gång. Jag tänker absolut inte tvinga fram någonting utan det bästa är som sagt att låta tiden avgöra. Men jag kan ju inte sticka under stolen med att jag tycker om honom väldigt mycket.



Idag har jag, Christopher och mamma varit inne i Stockholm och irrat runt som yra höns (och en kyckling). Vi gick bl.a. till Fridhemmet där morfar bodde för att jag skulle prata med enhetschefen, men eftersom hon inte var där så fick jag hennes mobilnummer istället. Jag ringde upp henne och vi bestämde att jag ska ringa upp på måndag igen så ska vi bestämma tid för när vi kan ses och prata igenom saker och ting. Och då ska jag inte glömma att säga till att dom ska ska göra en Lex Sarah. Innan vi gick dit var vi på Fonus och lämnade kläder som morfar ska ha på sig på visningen. Jag kommer dock inte kunna delta för jag, T och Christopher är i Danmark då. Men på måndag borde jag egentligen åka dit för att lämna slipsen som morfar ska ha, den glömdes såklart kvar hemma hos mig.
Vi var inne i en butik som heter Drömhuset. Där inne finns det jättesöta, praktiska, användbara saker. Eftersom min älskade lilla son är så klåfingrig kunde han inte låta bli att ha ner två porslinsskålar. Båda två gick sönder, men jag gick bara fram med den ena till kassan och så sa jag som det var. Jag erbjöd mig även att betala, men det skulle jag absolut inte göra!
Mamma filmade Ticke jättemycket idag. Han har varit på ett strålande humör, skrattat åt det mesta och varit jättekramig. När jag och Ticke skulle åka ner till Södertälje Centrum med bussen så klev det på en äldre dam med rollator efter ungefär halva resvägen. Ticke tittade jättenyfiket på henne och log med hela ansiktet. Sen tog han helt spontant hennes hand och höll den hela vägen ner till Köpmangatan där hon klev av.

Jag har varit inne på min nya arbetsplats och kikat lite och pratat med chefen. På måndag börjar min provanställning! Skriver mer om den då...

Nu till en helt annan sak! När min mormor väntade min morbror (alltså när hon var gravid) så begick min morfar ett litet snesteg, som resulterade i en liten dotter. Vi har ingen aning om hur gammal hon är, bara att hon är född någon gång mellan 1952-1954 eventuellt 1955. Hon heter Hjördis och föddes antagligen i Lillhärdal. Det finns inga papper på att min morfar är hennes pappa, men han betalade underhåll, antagligen via sin bror Hildemar Andersson i Ljusdal. Det finns ett fotografi på flickan, hon var nog runt 10 år + - något år. Det fotot har min morfar bevarat, det är ett svartvitt skolfoto. Om någon därute, som läser min blogg, har någon aning om vem hon kan vara och var hon befinner sig vore jag ytterst tacksam över lite hjälp i mitt och min mammas sökande. Hon måste ha betytt något för min morfar eftersom han bevarat fotot så väl. Snälla, alla som kan, hjälp oss att hitta henne! Det är viktigt både för mig, mamma och säkert morfar också. Att få ha alla sina barn närvarande vid begravningen skulle nog ge honom ro däruppe...

Snällheter
Postat av: Therese

vad gott att du slapp betala skålarna =)



Usch fick en rysning när jag läste om att du letar efter din moster...

Synd att ni inte kom på det tidigare eller vad man nu skall säga, annars finns ju programmet spårlöst..

Postat av: Therese

glömde att vi är utlänningar i vårt eget land =)

2008-08-08 @ 23:09:50
URL: http://thessia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback