Uppdatering a'la kossa mu mu!

Imorgon är det dags för dagis med Ticke igen. Klockan 10 ska vi vara där, men jag tänkte försöka till kanske kvart i. Jag tror inte att det blir några problem med inskolningen, Ticke verkade ju trivas ganska bra. I början var han lite blyg, men det ska barn ju vara! Annars är det ju något som är lite knasigt för barn ska vara lite reserverade mot andra vuxna människor. En av fröknarna gillade jag bäst, hon verkade vara jättebra. Både jag och T tycker att man ska lära barn vad saker och ting heter från första början, t.ex att hund heter hund och inte vovve. Ko heter ko och inte kossa muuuuu. En av fröknarna på dagiset försökte få lite kontakt med Ticke och plockade fram en liten plastko och sa "Titta häääär! Kossa muuuu, muuuu!". Ticke tittade lite konstigt på henne och fortsatte med det han höll på med istället. Jag vet inte om jag ska ta upp det med fröknarna där imorgon, eller om jag bara ska låta det vara och låta Ticke lära sig att det heter vovve, kisse, kossa muuuumuuuu och toto (häst). Det jobbigaste är väl att jag inte vill att han pratar så hemma, för det heter inte något annat än hund, katt, ko och häst. Alla barn säger ju olika, men ändå. Lika bra att lära sig från första början istället.

Jag försöker f.ö. ladda upp en video på Demonen som jag och T åkte på Tivoli... Men YouTube vill inte fungera för mig, så jag får väl snällt ta det någon annan dag istället. Jag tar och häller upp ett glas Cola Zero istället och går ut på balkongen och röker en cigarett innan läggdags. Godnatt på er!

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback