Hur orkar man bråka om ett barn på det sättet?

Christopher ligger i sängen nu med en flaska välling, snuttis och nappen. Förhoppningsvis somnar han inom kort. Själv är jag så trött att jag snart ser stjärnor, men jag tänkte vänta en timme eller två till innan jag går och lägger mig. Har suttit och läst igenom två olika bloggar som handlar om samma sak; Ett barn. Det är ju helt sjukt att folk orkar hålla på att bråka sådär. Hade det varit jag så hade jag struntat i att ta diskussionen med barnets andra förälder, jag hade gått till Familjerätten istället och bett om hjälp via den vägen. I slutändan är det ju bara barnet som far illa, men det inser de vuxna oftast alltför sent. Och en sak till... Om jag skulle lämna över Ticke till T, så skulle inte jag kalla det för att T sitter barnvakt åt Ticke, inte heller att han passar honom. När man passar ett barn tycker jag att man är barnvakt, alltså åt någon annans barn.

Nu ska jag sätta på TV:n en stund och drunkna i olika filmer / såpor. Eller så tittar jag på någon film på datorn istället.

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback