Rød pølse på danskt vis.

Det blir inte mycket gjort för mig... Jag sitter ute på balkongen med T, vi har suttit och tittat på Ika I Rutan och Galenskaparna (Farbror Frej,  Macken och Lyckad Nedfrysning Av Herr Moro). Det är verkligen lätt att fastna på YouTube!

Idag var vi med Carro och Melissa ett par timmar på
Torekällberget. Vi gick dit så att barnen skulle få titta på alla fina djur som finns där. Vi funderade ett tag på om vi skulle testa om Ticke ville testa på ponnyridning, men T tyckte att han var lite för liten, och det höll jag med om till slut. Innan vi åkte dit så hade Christopher tjatat om att få titta på fåren. Han sprang runt hemma och skrek "bääää, bääää!" ett tag, så jag frågade om han ville titta på fåren och då sken han upp som en sol och skrek ännu mer "bääää, bääää!", så vi åkte vi dit. Carro messade mig och frågade om vi kunde träffas idag, för Melissa hade ropat på Ticke, så vi bestämde att vi skulle ses och jag frågade om dom ville följa med till Torekällberget. När vi skulle gå därifrån köpte vi en varsin glass till barnen. Ni som har läst min blogg tidigare vet nog att Ticke älskar glass! Han åt till och med upp halva Melissas, för hon tröttnade på sin. Vi gick ner på stan, till Nancy's i Telgehuset, och åt en lite sen lunch. Det är verkligen ett utmärkt alternativ om man är flera som ska enas om vad man ska äta eftersom man kan komponera ihop sin egen sallad / tacoplate / sandwich eller GI-meny. Personalen där är alltid lika trevliga och serviceminded! Idag till exempel så ville jag ha en rostbiffsallad. Tjejen som tog emot min beställning sa att rostbiffen tyvärr precis hade tagit slut. Så jag stod och velade medan T och Carro beställde det dom skulle ha, men jag hittade ingenting annat som jag var sugen på. Till slut säger killen som jobbar där att han springer iväg och hämtar rostbiff så att jag kunde få min sallad. När han kom tillbaka petade han mig i ryggen flera gånger och sa "Visst är jag snäll?" och såg sådär jättekaxigt stolt ut. Haha, men det kan han väl vara värd, han räddade ju min lunch! Men jag kan lova er; Jag kommer få höra det ännu fler gånger...

Det skulle egentligen bli en tidig kväll för mig, men jag är inte trött. Istället har jag roat mig med att spela kort med mig själv. Jag har packat lite grann, dock inte alla mina saker... Skulle behöva gå in i sovrummet, men jag vill inte väcka TIcke, så jag får väl klara mig tills imorgon bitti. Vi åker härifrån 05.27 och vi åker med sista nattbussen! Känns ju så kul precis, men vi blir så illa tvungna. Vi kommer fram till Köpenhamn runt lunch och då ska jag, det första jag gör, äta en rød pølse på danskt vis såklart! En bricka med korven, en klick senap, en klick ketchup, rostad lök och ett grillat korvbröd som korven alltså inte ligger i. Sen doppar man bröd och korv i klickarna och toppar med löken. Och så tar man en tugga och... NJUTER! Så nu vet ni hur man äter rød pølse på danskt vis.

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback