- barnakut, magsjuka och vätska.

Vi har varit på vårdcentralen idag. Läkaren sa att Christopher har magsjuka och att det inte var någon fara (för mig låter det vlädigt jobbigt att ha diarré i nästan vecka och dessutom kräkas hela tiden). Vätskeersättning och EN burk barnmat om dagen är vad han får äta. Det är ju ingenting.. =/ Ringde till Tobbe och berättade hur det hade gått hos läkaren. Vi träffades nere pås tan och gick och käkade lunch på kinarestaurangen (Full House). Där gav jag Ticke lite barnmat, han åt inte typ en tredjedel av burken, sen var det dags att byta blöja. Felet med Ticke och hans sjudom just nu är att han inte får behålla någonting han äter. Ingenting överhuvudtaget! Så det är lite jobbigt faktiskt. När jag hade bytt blöja på honom gick vi till Försäkringskassan och fixade där; JAG SKA VARA MAMMALEDIG IGEN! Jippie! :D Sen bestämde vi oss för att åka in till Huddinge Sjukhus med Ticke . Vi blev väl bemötta därinne, sköterskan vi hade var jättesnäll och gullig mot Ticke. Hon pratade med honom och han flörtade med henne. Vi tog tempen, men han hade ingen feber. Så vägde vi honom, och vet ni vad? Haha, min lilla tungviktare väger 10,5 kilo! Helt otroligt, trots all diarré och alla kräkningar har han inte gått ner i vikt! Vad jag än har gett Ticke den senaste veckan har kommit ut lika snabbt igen.
Vi kom in till Huddinge Sjukhus runt 17-tiden. Vi fick gå därifrån 21.15 ungefär. Läkaren som var inne hos oss för att prata lite ville att vi skulle vara kvar tills han hade kissat, så vi skulle ge honom 5 ml vätskeersättning var femte minut. Det var nog rätt jobbigt för Ticke, för han verkade rätt så hungrig. Men jag vill ju inte att han ska bli sämre såklart så det var lika bra att göra som läkaren sa.
När vi satt på tåget hem var Ticke jätteglad, han flörtade och pratade och lekte tittut om vartannat, så ett par (tjej+kille) som satt på tåget satt och småskrattade åt honom. Det var gulligt tycker jag.
På tal om Astrid Lindgrens Barnsjukhus (
Maria som berättade) så är det ett ställe jag inte vill åka till med Christopher. När jag var där med honom i början på januari blev jag väldigt illa bemött. Dom ville inte ta emot oss först för att han "inte hade någon feber" (han hade 39.3 och hans normala temp ligger på 36.6). Sen ville dom det ändå och sen ångrade dom sig igen och skickade iväg oss till närakuten (eller medicin, kommer inte ihåg) som dom har där. Hon som satt i receptionen där verkade iallafall ta mig på allvar när jag berättade om hans feber han haft i 9 dagar. Dom kollade tempen på honom igen (det här var 15 minuter senare ungefär) och då hade han helt plötsligt 37.1. Jag förstår inte hur tempen kan gå ner 2 grader på så kort tid, men dom sa att tempen på själva akuten för barn antagligen var trasig. Hm, jag tror nog att det var medicins termometer som var lite keff.. Men, dit vill jag verkligen inte åka igen. Vi fick komma in till läkaren efter 2 timmar och han tittade Christopher i öronen, skrev ut ett recept på hostmedicin och sen var det tack och adjö. Jag hann inte ens fråga var det var för FEL på Christopher.

Jag är iallafall hemma nu, känns skönt att ha kommit hem igen! Sofie kommer nog hit om ens tund, ska skicka ett sms till henne och fråga var hon har tagit vägen.. Hon kommer med chips till mig :D Vi ska titta på I am legend när hon kommer, jag tror faktiskt att André glömde den här när han var här förra helgen! :)

Nu ska jag värma lite kyckling, koka ris och fixa bearnaisesås.. Jag är hungrig! *vrålar som en varg*

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback