Idag är det ingen vanlig dag, för idag blir är det Tickes 11-månadersdag!

image158

För två timmar sen vaknade Christopher till och jag gic in till honom och la mig bredvid för att han lättare skulle somna om. För en timme sen vaknade jag, gic upp kollade klockan och tänkte "shit, snart kommer P och C!". Jag tänkte börja panikstäda och diska, men sen saktade jag ner ett par hekton och kom på att det fortfarande är onsdag! Haha, så sjukt att man kan sova i en timme och sen när man vaknar, tro att det är en annan dag... Eller hur? :)
Jag ska alldeles strax ställa mig och baka någonting, kanske negerbollar/chokladbollar (i min familj har man alltid sagt negerbollar). Om 45 minuter ska jag sitta bänkad framför TV:n för då börjar Scrubs! *ler jättestort*

Det ska tydligen finnas något ställe någonstans i Södertälje för unga mammor. Hur länge räknas man som ung mamma här? Jag känner verkligen att jag behöver komma ut och röra på mig med Ticke, att bara sitta hemma och glo hela dagarna är inte det allra roligaste kan jag lova. Sen att vi inte känner speciellt många här gör ju inte saken bättre heller... Imorgon är det iallafall torsdag så jag är ledig i övermorrn också. Det här är ett sånt tillfälle där jag vill säga "aaaaaaah" och så ska det vara glittrig musik i bakgrunden och rösten ska låta alldeles lycklig och glad. Ingen som förstår vad jag menar nu, eller hur? :D

Christopher, min älskade lilla illbatting! :) Den människa som har fått för sig att du är en "unwanted unge" är helt ute och cyklar. Planerat kanske det inte var till 100%, men det var fortfarande lite planerat. Jag skulle aldrig någonsin få för mig att önska bort dig, inte en chans i  världen att jag skulle göra det. Jag älskar dig mer än någonting på den här jorden, ingenting i hela universum är bättre än dig, mitt barn!

Ja, det är en idiot som tror att min lilla Ticke är en "unwanted unge". Hade han varit oönskad så hade jag väl ändå gjort abort? Mm, jag hade antagligen gjort det om det inte hade varit försent. Att jag blev gravid just där och då var inte helt fel. Han hade aldrig kunnat komma på en mer perfekt dag, beskedet att jag var gravid hade aldrig kunnat komma på en mer perfekt dag. Allt var perfekt.

Och snart blir min älskling ett helt år! Det blir ett litet 1-årskalas, ingenting jättestort. Det är väl bara de närmaste som blir bjudna, mostrar, morbröder, gudmor, och morfar och eventuellt mormor (Tickes morföräldrar). Sen får Tickes pappa bestämma om han vill att någon från hans släkt ska bli bjuden också. Den dagen Ticke blir 1 år ska även hans morbror Daniel firas, för han fyller 27 år! Och Tickes faster Tanja fyller 20 år! Alla tre på samma dag, lite komiskt är det väl? :)

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback