Ajaj, mina lår värker!

Vi har träffat min mormor idag. Gick och åt lunch på Pizzeria Rimini, världens godast oxfilépizza har dom där! Sen efter det gick vi en liten promenad genom stan ner till stationen där mormors bil stod. Sen åkte hon hem. Efter det gick jag och Ticke till Dalparken, men han sov sig igenom tiden vi var där. Det är så kul att titta på alla barn som leker i  parken och föräldrarna som sitter och läser sina böcker/tidnignar/vad det nu är. Det var en pojke som ramlade av en grej som man kunde snurra på och hans mamma märkte inte ens när han började skrika, stackaren. Ananrs har det varit en väldigt trevlig dag, promenader hit och dit, och så åt jag en sallad med T, sen gick vi en liten promenad igen och så åt vi glass. Mmm, det är alltid lika gott med glass! Men Ticke ville inte ha hela sin glass, kors i taket! Det har aldrig någonsin hänt att han tackat nej till glass, men han kanske inte var så sugen just idag. Han har varit på världens underbaraste humör hela dagen, men så fort vi hade sagt hejdå till T och när vi hade kommit innanför dörren hemma, så blev han jättearg. Han hämtade sina skor och satte sig på hallmattan och skrek. Och dunkade huvudet i ytterdörren. Och dunkade huvudet i golvet. Det tog ett tag innan jag lyckades lugna ner honom, men det gick. Han älskar när jag sjunger klappa händerna för honom och eftersom jag gjorde det kunde han inte låta bli att börja klappa med mina händer. Vi ska snart börja laga mat. Det blir köttbullar och snäckmakaroner med brunsås idag, perfekt mat nu när klockan ändå är 18.
Imorgon kommer förhoppningsvis Petra och gänget hit, gör dom inte det åker jag till Jakobsberg och hämtar mina löner och betalar in hyran på en gång.

None

En av mina favortbilder från i januari :)

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback