Dagiset...

Det var jättefint. Hade stora lokaler, som det dock inte kom så mycket solljus in i. Fick svar på flera av mina frågor, men när jag ställde frågan om hur dom gör med potträning såg hon ut som ett frågetecken och sa: "Jaa, du.. Jag vet faktiskt inte hur vi gör med sånt här!". Borde inte en personal på ett dagis veta hur dom gör med sånt? Det tycker iallafall jag. När jag frågade hur mycket utomhusaktiviteter dom har så blev jag nöjd när jag fick svaret. "Vi är inte ett Ur&Skur-dagis, men nästintill. Vi är ute hela tiden, spelar ingen roll vad det är för väder!".
Inskolningen ska ju börja den 14:e augusti, men det kan hända att vi måste börja en vecka senare. Det är 9 nya småbarn som ska börja och dom kör 5 småbarn ena veckan och 4 den andra. Jag hade velat att man fick bestämma lite själv hur lång tid inskolningen skulle vara men hon var nästan stenhård på att den skulle vara en vecka.
Personalen som visade oss runt var jättetrevlig. Det var lite synd bara att hon inte visste så mycket om vad dom brukar göra på dagarna med småbarnsgruppen - hon har tydligen bara jobbat med 4-5-åringar tidigare. Så det här med 1-3-åringar är lite nytt för henne... Jag tycker att dom hade kunnat be en personal som visste mer om småbarnsgrupperna
 visa oss runt och förklara allting. Någonting jag fick veta ungefär 100 gånger var att det här dagiset minsann är det bästa i hela Södertälje kommun! Som om det ger mig svar på mina frågor...


Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback