Dom spelar tennis i min armbåge.

Imorse var en morgon som alla andra. Jag gick upp, tog med mig Christopher till Therese för att jag skulle vara barnvakt åt Elias och så gav jag båda barnen frukost. Enda skillnaden mot hur andra morgnar brukar se ut var väl att min armbåge värkte som sjutton. Jag ringde vårdguiden nu på kvällen och den snälla sjuksköterskan jag pratade med berättade att det antagligen är en nerv som har fått sig en törn, men att det lika gärna kan vara en liten spricka. Och nej, rubriken betyder inte att jag har tennisarmbåge. Det känns bara som att det är någonting som "ploppar" fram och tillbaka, hit och dit hela tiden. Och så domnar vissa delar av armen bort, jag får stickningar och ilningar... Om det inte skulle vara varken en nerv som fått sig en törn eller en spricka så tyckte sjuksköterskan att jag skulle begära att dom letar djupare. Djupare som i vad? Jag glömde bort att fråga det...

Mamma är hos morfar just nu... eller ja, i hans lägenhet. Lägenheten ska vara tom på lördag, så jag har fixat en som kör bilen, en som passar Christopher och så har jag fixat fram pengar. Mamma fixade fram bilen med hjälp av mormor, så allt är klart. Det är nog färdigpackat snart också, det måste det vara... Vet ni vad mamma berättade för mig? När hon kom in i morfars lägenhet så stod det en röd palstmugg med ett sugrör i på vardagsrumsbordet... Det måste ha stått där sen morfar lades in på sjukhus den 7 / 7, för det hade tydligen möglat! Det är så äckligt... På ett sånt ställe borde dom ju åtminstone bädda sängen, plocka undan disk och sånt - man vet ju aldrig hur länge någon blir borta. Allt det här är sådant som jag kommer ta upp med deras avdelningschef, för så ska det inte vara. Och att dom inte letade reda på numrena till morfars andra barn, eller mormor (som är hans exfru), fast adressboken låg bredvid telefonen bredvid hans säng. Mormors nummer fanns på en lapp i köket, f u l l t s y n l i g ! Detta är ingenting jag släpper bara sådär... No way!

Jag har äntligen fått internet hemma! Dom kopplade in det den 24 / 7, men eftersom alla brev och sånt låg utspritt på golvet i hallen och varcdagsrummet så var det lite svårt att hitta just det brevet. T ringde dom igår och dom ska skicka ut ett nytt, så det lär väl komma imorgon eller på måndag. Det är iallafall så himla skönt att äntligen ha riktigt internet igen!

Snart kommer nog Therese hem, så då sprniger jag ner, hämtar ett paket cigg och pratar lite skit. Röker nog en cigg med henne också.

Snällheter
Postat av: JENNA

det kostade egentligen 280 per cykel där, men vi fick för 150 kr : )

Postat av: JENNA

det här ligger i dalsland, men finns säket fler ställen :)

var bor du?

2008-07-31 @ 22:45:47
URL: http://gucciime.blogg.se/
Postat av: Therese

du är så snäll gumman! Pözz

2008-07-31 @ 23:37:08
URL: http://thessia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback