Efter-maten-koma.

Nu har vi ätit klart och Ticke har hunnit bada efter maten. Han har blivit jätteduktig på att försöka gräva upp maten med skeden själv, han lyckades t.om. en gång nu när vi åt! När vi hade ätit färdigt fråga jag: "Vill du leka en stund eller vill du bada?" Jag är rätt säker på att han  a b s o l u t  ville bada, för han reste sig i stolen och ville ner på golvet och när han väl kommit ner  r u s a d e  han till badrummet och bankade på dörren! Han är ju för söt ibland. Nu sitter vi på balkongen, det är snart dags för mig att ta Ticke under armen och gå in i sovrummet och läsa en bok och ge honom en flaska välling att somna på.
Ni vet en sån där leksak som har fyra luckor och fyra knappar? Trycker man på en knapp ploppar luckan ovanför upp, trycker man på en annan ploppar luckan ovanför den upp, osv... Christopher avskyr den! Han trycker på knapparna som går att trycka på, sen finns det två stycken andra. Den ena ska man snurra på och den andra ska man dra åt sidan, men han lyckas inte göra det så han blir jättearg varje gång och slänger den i golvet!

Nu är det nattinatti för lillgrabben och bokdags för mig ett tag!

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback