Full rulle hela helgen!

I fredags kom mamma hit, men det visste ni ju redan. Vi käkade tacos på kvällen när Sofie var på hejdå-fest. Sen gick jag och la mig, T sov här den natten, men han åkte med samma buss som jag och Ticke tog ner till stationen. Så, jag och Ticke åkte till Jakan och var där, hälsade på ett par kompisar och så.. Vi skulle egentligen åkt och badat, men det blev ingenting av det p.g.a. vädret. Var så himla tråkigt väder då, visste inte om det skulle vara soligt eller om det skulle börja regna. Men vi blev kvar i Jakan iallafall. Gick en sväng till Riddarparken där Ticke träffade en annan liten grabb som var 18 månader gammal, så dom lekte lite grann. Fast när den andra grabben ville ha Tickes bil så blev Ticke-plutten väldigt bannad och slet tillbaka den från honom och gick till vagnen. Så ropade han på mig: "Maaaaammaaaaa, itta!" Så jag satte honom i vagnen och gick därifrån. Det här var alltså på lördagen. På kvällen när vi träffade R och co. så käkade vi tacos. Observera att detta var tredje dagen i rad som jag åt tacos! Idag händet inte särskilt mycket. Jag coh Ticke gick upp till A-K och N för vi skulle hämta lilla Tindra. Hon hade frågat om hon fick sova hos oss, och jag sa att det får hon göra - om hon får för sina föräldrar. Det fick hon, så nu ligger hon och sover här hemma.

Jag har lovat min dystra syster att vi ska glo på RENT en stund, dock inte hela eftersom jag är väldigt trött. Men jag kom på nu att jag kollar bara på den om hon hämtar chokladen och potatisskruvarna. Och kanske om hon hämtar laddaren till kamerabatteriet. Hon rusade in, så hon vill nog verkligen se den med mig!

Jag har tagit masa bilder på mig, Ticke, Sofie, Tobbe och Tindra idag, det blir fler imorgon hoppas jag. Det ska ju tydligen vara uselt väder, så vi kanske bara blir hemma ändå... Jag lovade Tindra att vi skulle gå till Dalparken om det var fint väder imorgon och hon blev jätteglad. Vi var där en stund på kvällen idag, men eftersom klockan var så mycket och båda barnen ändå var lite trötta så åka vi hem med bussen som gick klockan sju. Tindra verkar trivas ganska bra här, jag frågade henne om hon ville ringa sin mamma och pappa och säga hej och så och hon sa: "Kaaaaan jag inte få göra det sen? Snäääälla?!" Så hon gjorde det när jag hade nattat Ticke. Sen kollade vi på film, Anastasia blev det, till Tindras ära. Åh, den filmen är verkligen grymt bra! Jag älskar tecknade filmer, speciellt Disneyfilmer, jag kan titta på dom huuuur länge som helst. Fast något jag har svårt för är Astrid Lindgrens filmer, iallafall Pippi Långstrump. När jag var liten fick jag mardrömmar av dom och det kan jag få även idag. Ticke har aldrig sett Pippi Långstrump hemma hos oss, och det kommer han inte få göra när jag är hemma heller.

Fick förresten en jättebra bild på Ticke när vi var i Riddarparken, fick en hel del bra bilder när vi var i Dalparken nu på kvällen också!


Min gladfis i sina shorts som hans mormor har sytt och tryckt bilar på!

Snällheter
Postat av: sofie

mosters prins är så fin i sina nya shorts! och den där bilden på honom är helt underbart fin. han ser så mild och glad ut! mild förresten, vad fick jag det ifrån, han är väl ingen tacosås heller:P


Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback