Nattflyn och väderspänningar.

Tänk vad mycket tid man får över till sig själv när barnet ligger och sover. Det bäste vore ju om man som förälder kunde och lägga sig i någorlunda samma tid som barnet - men icke. Vi ska ju titta på TV, dricka te, vara ute på internet och kolla runt överallt. Vi ska plocka undan saker i lägenheten så vi slipper göra det imorgon, vi ska förbereda inför morgondagen, samla nya krafter som hjälper en att ta sig igenom dagen. Vi ska ju göra så himla mycket, så till sist hinner klockan bli ett på natten och vi sitter fortfarande uppe och tittar på favoritserien på TV. Eller så känner man verkligen efter hur man mår och OJ! En släng av lite huvudvärk kunde jag minsann ana där... Och kanske lite magont också? Äh, det är väl ingenting? Magont har ju ingen dött av! Eller..? Hur som haver, det jag vill komma fram till är att jag planerade att gå och lägga mig ganska tidigt för att orka med morgondagens alla hinder och besvär och roliga lekar och mys och pussar och kramar. Men jag kommer inte komma i säng förrän efter tolv någon gång, har jag tur blir det runt ett. Det kommer vara fullt hus här, Sofie kommer hit med vår kusin N och jag flirtade hit B och M, så något sova lär det inte bli på många timmar...

Om T får några extra fridagar i slutet på juli eller början på augusti så åker vi antagligen till Danmark! Jag älskar det landet, människorna där är så himla mycket trevligare än i Sverige. Helt ärligt så tycker jag inte om Sverige. Jag avskyr att bo i det här landet och det har jag gjort i så många år nu. Sverige är ett riktigt skitigt land. Äckligt, smutsigt, vidrigt.

Nattfjärilarna börjar dyka upp nu, så jag ska dra igen fönstrena på balkongen så jag befinner mig i trygghet. Är det något jag verkligen får panik över så är det nattflyn, myror och grodor. Hua, jag ryser bara jag tänker på dessa varelser. Grodor blev jag rädd för först när vi flyttade upp på Höjden av Galenskap, för dom kommer bara fram på kvällar och nätter. Grodor och paddor. Riktiga små vider...

Dags för städning igen. Men först måste jag tala om att ag har hängt tvätten och satt igång en ny! Duktig flicka, mhmm!

Snällheter
Postat av: BrutalSlakt

Grodor! <3


Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback