"Christopher har ju så stort huvud!"

Åh, vad det var gott med tacos! Nu sitter jag ute på balkongen och röker. Har läst lite olika bloggar och såg en smart grej på en. Det är en "barnstol" som är i tyg. Man sätter fast den på en vanlig stol med ryggstöd, har tittat på en sån på Trollmor, men jag har inte haft pengar att köpa en sån någon gång. Jag ska nog ta mig råd att göra det den här månaden när jag får mina pengar.
Imorgon (idag?) kommer ju mamma hit, vi ska ta lite bilder på saker som hon har gjort. Jag nämnde ju i ett tidigare inlägg att hon gör örhängen, halsband, armband, cigarettetuin osv. Hon har börjat göra saker på beställning nu också, så allt går på löpande band för henne. Hon sydde en skitsnygg väska till mig förra året, en vanlig vit tygväska och så tryckte döskallar på den. Jag är inte så förtjust i just döskallar längre, så jag ska be henne sy en ny väska med andra tryck på. Ska lägga ut bilder på shortsen och bandanan som hon har sytt till Ticke imorgon! På det ena paret shorts har hon tryckt gröna bilar, så dom är säkert jättefina! Ska försöka få henne att sy någon klänning / tunika / kjol till mig, för jag börjar få slut på sådana. Tråkigt men sant.
Christopher ligger och sover sin skönhetssömn. Idag har det varit en av dom jobbigare dagarna med honom, han har slagits och dunkat huvudet i allt som kommit i hans väg. Han dunkade huvudet i min säng i morse, så strängen som går från överläppen till tandköttet gick av, stackaren blödde jättemycket! Men det läker ihop av sig själv.
När jag var på barnläkarmottagningen för någon månad sen så berättade jag vilka problem det är med Christopher; att han dunkar huvudet i vad som helst, trots att det antagligen gör sjukt ont på honom. Vet ni vad läkaren svarade? Jo, hon sa: "Det är bara för att han har så stort huvud som han gör så." Hur sjutton kan en  l ä k a r e  sitta och säga så? Det är ju absolut inte anledningen, det vet jag ju själv. Men när jag berättar om problemen och vill ha tips och råd om hur jag kan göra för att han ska sluta, så vill jag inte höra något sånt. Tycker det var så himla kränkande... Nja, inte riktigt kränkande, men nästan. Han har visserligen ganska stort huvud, mn det är ju inte så att bara för det så måste han slå i saker med det hela tiden. Gah, jag blir så arg och frustrerad på läkare som inte ens verkar vilja hjälpa en. Pratade med våran BVC-tant om det också och hon sa att jag kan få remiss till BUP så att jag kan gå och prata med dom där också. Huh, dom kan ju ändå inte göra någon utredning på om det ligger något psykiskt problem bakom hans dunkanden. Jaja, jag till BVC på måndag och prata lite mer med dom. Det funkar ju inte att jag tittar på Christopher 24/7, någon gång måstge jag få duscha, gå på toaletten osv.
Nu ska jag gå och lägga mig. Ni får en bild på min vackra son att titta på.


Snällheter
Postat av: Maria

ååh sån där t-shirt+shorts hade min lillfis förra sommaren :-D

Postat av: Angelica L

Ha en bra kväll :D

2008-07-04 @ 17:58:32
URL: http://angelicalarss0n.blogg.se/
Postat av: Therese

Emma är 2,5 år.... så nu är hon stora tjejen, inte kissat i trosan någongång under dagen =)

2008-07-04 @ 21:33:47
URL: http://thessia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback