Hur kan du ta illa upp av det här?

Om du tar illa upp av någonting jag skriver i min blogg så får du hemskt gärna skriva en kommentar om det (kommentarerna granskas alltid innan publicering), så jag slipper få veta det via omvägar. Men det här är faktiskt MIN blogg och jag måste kunna uttrycka mig på det sätt jag vill. Jag är alltid noga med att inte namnge eller peka ut någon så att det blir uppenbart vem det handlar om.
Och detta är speciellt till DIG! Och du vet vem du är: Du kan faktiskt sluta läsa min blogg helt och hållet... Faktum är att du gärna får göra det eftersom detta inte är första gången du gnäller över någonting jag har skrivit.

Sen sist jag skrev har jag inte gjort så har jag inte gjort alltför mycket... Har mest umgåtts med
Therese och hennes son Elias. Jag har dessutom hunnit vara barnvakt åt Elias en gång, för Therese och hennes gubbe jobbade så knasigt den dagen så jag erbjöd mig att vara barnvakt. Jag ska vara barnvakt åt Elias imorgon också, så då har jag två småglin att ta hand om! Fast Elias är ju så lugn och snäll hela tiden, han sover mesta tiden av dagen (iallafall av det jag har sett), så det blir ändå en hel del tid över till annat. Antagligen tar jag med mig båda barnen ut på gården så Christopher får springa av sig lite och så att Elias får leka med lite leksaker. Jag kommer inte riktigt ihåg när Therese slutar imorgon, men det lär ju märkas.
På tal om barn och sånt... Om en ensamstående pappa träffar en ny tjej och tjejen vill ha ett förhållande med bara killen - inte barnet - vad skulle du säga? Jag har redan varit med om det en gång (alltså, min pappa och hans fru). Jag skulle inte för allt i världen inte vilja att Christopher skulle råka ut för det. "Jag kan inte kolla ditt barn, han är din!" - det låter inte som att man är mogen att vara tillsammans med någon som är förälder då. Självklart har man som bioförälder alltid det yttersta ansvaret, men något ansvar borde väl finnas hos den andra parten också? Jag säger som min mamma sa till pappa när dom träffades: "Om du vill ha mig, får du barnen på köpet!" Så enkelt är det, inte svårt alls med andra ord.

Tyvärr kommer det inga bilder i det här inlägget heller, för min kamera är trasig. Ska lämna in den på lagning och sen skicka fakturan till dess rättmätige ägare. Det blir tydligen en dyr vistelse för min kamera, mellan 1200-2000 kronor skulle det kosta att fixa till den. Jag tänkte även låta dom titta igenom hela kameran så att det inte är något mer som är pajko-kajko.
Telgebostäder har inte ens varit här och kollat på balkongdörren ännu. Har dom inte hört av sig imorgon innan T åker till jobbet så ringer jag dom.
Igår var jag hos läkaren och fotograferade och dokumenterade allting. Så imorgon åker jag nog ner på stan och berättar det för dom som bör veta om det.



På tal om ingenting alls... Jag och Christopher åkte ner på stan mitt på dagen för att träffa Carro och Melissa, gå till Försäkringskassan, soc., banken och så. Det blev bara en väldigt kort stund med C o M, men nu vet hon iallafall om allting som har hänt och som inte har hänt. Det jag egentligen ville säga nu var att Christopher sov middag idag igen! Igår sov han en och en halv timmes middag, idag sov han ungefär lika länge. Och nu på kvällen när jag skulle lägga honom efter middagen och kvällsbadet så gjorde jag en flaska välling och visade den för honom.. Vet ni vad han gjorde då? Han tog flaskan och sprang in i sovrummet och sträckte armarna mot sängen! Det är ett stort framsteg för både honom och mig. Att han själv ville ner i sängen, utan att jag behövde säga till honom att det var sovdags... Det var så kul att se, speciellt som det har varit ganska "jobbigt" för mig att natta honom tidigare. Jag lyfte ner honom i sängen, sa godnatt och gick ut och stängde dörren. Han har inte sagt ett ljud sen dess.

Nu har jag tyvärr ingenting mer att skriva, men jag kommer antagligen uppdatera mer sen. Eller så gör jag det imorgon när jag har varit hos läkaren igen. Min armbåge krånglar nämligen sen förra veckan, det gör bara ondare och ondare i den. Det började som ilningar från armbågen ner mot underarmen och idag när jag skulle resa mig upp i sängen så kändes det som att hela armbågen knäcktes till och det började bulta i den. Vi får se vad läkaren säger imorgon...

Doloxene-dags.



Snällheter
Postat av: JOSEFINE

godmorgon! :)

Postat av: BrutalSlakt

Vet ju inte vad som hänt med din armbåge men jag tror det kan ila om man fått en spricka i den. ;/

2008-07-30 @ 09:51:23
URL: http://thecarina.blogg.se/
Postat av: JENNA

klart du ska kunna skriva exakt va du vill!

jag gör det hela tiden, och jag skiter fullständigt i folk tycker om det, ja är jag likxåm.

2008-07-30 @ 16:41:10
URL: http://gucciime.blogg.se/
Postat av: sara

tänkte bara säga att det inte var så att jag tog illa upp..men uppskattar om du inte skriver om mig alls bara...jag finns inte kvar i ditt liv och knappt i tobbes ens känns det som. Anledningen till att jag inte skrev direkt till dig var att jag trodde du inte ville höra från mig, alls. Och nej, jag är absolut inte sur eller nåt på dig längre, vill bara inte finnas i ditt liv (och således inte kommenteras).

2008-07-30 @ 19:38:19
Postat av: Sandra

sara:

Om jag vill kommentera någon / någonting i min blogg så gör jag det. "Men det här är faktiskt MIN blogg och jag måste kunna uttrycka mig på det sätt jag vill. Jag är alltid noga med att inte namnge eller peka ut någon så att det blir uppenbart vem det handlar om."

Du får mer än gärna sluta läsa min blogg eftersom du ändå "inte finns kvar i mitt liv".

Enda anledningen till att jag skriver i den här bloggen är för att jag måste få skriva av mig och om dina ögon inte tål att läsa det som skrivs - SLUTA LÄS DÅ. Svårare än så är det inte.

2008-07-30 @ 19:52:25
URL: http://www.basiil.se
Postat av: Therese

Du är en ängel gumman, kom i håg det KRAM

2008-07-30 @ 19:52:33
URL: http://thessia.blogg.se/
Postat av: sara

det handlar inte om vad jag läser eller inte. Det handlar om att säkerligen rätt många andra läser din blogg också. Men men, det var en enkel förfrågan att jag inte ville bli omnämnd i din blogg..men känner du så så skriv då.

2008-07-30 @ 20:54:54

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback