Dagisgården var jättefin!

Vilken dag det har varit! Det har inte hänt speciellt mycket egentligen, det är bara det att jag är så slut efter alla krig med Ticke. Han har totalvägrat sin mamma mamma idag, så det har inte varit roligt alls. Jag har iallafall en bra nyhet och det är att jag tog mig ut till Maxi och Coop, så jag kom hem med tre paket vanliga blöjor och ett paket potty training-blöjor. Det sistnämnda köpte jag enbart för att jag vill testa hur dom funkar, och hittills funkar dom inte alls. Jag vet inte om Christopher märkte att han hade kissat förrän jag frågade om han hade gjort det. Då ställde han sig så att han kunde känna efter på blöjan och sen log han ett Colgate-smile och sa "atooo!". I vanliga fall betyder det atscho, men idag var det tydligen ja. Så jag gick in med honom på toaletten och tog av honom blöjan och satte honom på sitsen som jag köpte idag. Han satt där och tittade och dinglade lite med benen, sen sa han "atooo!" och ville ner. Jag berömde honom jättemycket när han hade suttit där, fast det inte kom något kiss. Huvudsaken med toaletträningen är ju att han inte kommer vara rädd att sätta sig där när det väl gäller. Jag köpte faktiskt ett block med 1 kg. ritpapper och 24 kritor till Ticke. Han tycker om att rita, trots att han inte riktigt förstår hur man håller kritan.


Vi träffade Carro och Melissa ett par timmar idag. Det var ju typ två veckor sen vi träffades, för dom har varit någonstans uppåt i landet. Vi åt lunch på Nancy's, ett jättebra ställe här i Södertälje! Jag åt en ceasarsallad och den var så himla god. Fast kidneybönorna och oliverna åt jag inte, så Melissa och Ticke fick dela på oliverna, bönorna la jag bara bort. När vi var på väg till bussen som skulle ta oss till Maxi och Coop fick vi syn på ett par änder, så vi stannade och tittade på dom en liten stund.

                   

När vi kom hem satte jag Christopher i sin stol vid köksbordet så att han skulle rita, men han ville hellre slänga ner kritorna på golvet. Jag satte igång med maten, hamburgare blev det idag i brist på fantasi. Christopher åt faktiskt upp nästan hela hamburgaren! Han sparade två tuggor, men dom slängde jag sen (när han inte såg såklart, haha). Sen var det dags för nattningen, och det tog inte alls lika lång tid som det vanligtvis tar. Han var så himla gullig när jag låg i sängen och han i spjälsängen. Jag hade min hand på hans mage när han plötsligt tog tag i den och började klappa den jätteförsiktigt och så sa han "aaj, aaj, booof" flera gånger, så jag började sjunga Trollmors vaggvisa för honom. Då blev han jätteglad och log sådär stort och lyckligt - du vet, som bara barn kan göra.. Sen slumrade han in och låg och pluddrade lite i sömnen, men han vaknade till flera gånger av att han hade nappen i munnen. Han är lite förkyld just nu, så nappen gör det svårare för honom att andas. Han tog ut den efter en liten stund och kunde somna in ordentligt.

Imorgon har jag ingenting särskilt inplanerat. Jag ska vara hos soc. klockan 15 imorgon och lämna in alla mina tider som jag har jobbat på Pergola, för jag får ju aldrig mina lönespecar därifrån även fast jag har sagt att jag måste ha dom snarast! Det  är nästan 1½ månad sen jag sa till första gången, men det händer ingenting så min handläggare kommer godkänna att jag bara lämnar in vilka tider jag har jobbat. Förhoppningsvis går allting väldigt smidigt så hon sätter in pengarna på kontot imorgon så jag har dom på fredag eller måndag, för jag har fortfarande räkningar från juni att betala.

Jag vet inte om jag har berättat att jag var och tittade in på dagisgården som Christopher kommer leka på i höst. Den är jättefin. Jättebra och pedagogiska saker som finns att leka med på gården, jag hoppas bara att själva personalen på dagiset är bra, men det återstår att se. Ska ringa dit imorgon och fråga om vi kan komma och hälsa på någon dag innan inskolningen börjar, för jag skulle vilja se hur lokalerna ser ut och så vill jag självklart träffa personalen innan också. Jag önskar verkligen att han kommer trivas bra och att det inte blir några problem med det här, men det blir det säkert inte!

Dags för mig att avrunda lite nu. Ska nog titta på TV en liten stund, eller så spelar jag Bloons.

Snällheter
Postat av: Engman

Då är du med i utlottningen :)


Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback