Vakna och pigga, glada och lyckliga!

Vi har varit vakna en stund nu, men det är först nu jag orkar sätta mig här. T kom ju hit i natt och sov kvar, men han åkte med nio-bussen eftersom han inte fick sova någonting. Ticke är dunderförkyld och hostig, så T kunde inte sova ordentligt och jag var så trött så jag vaknade inte överhuvudtaget förrän T stod i sovrummet med kläderna på och sa att han skulle åka hem till sitt istället. Sånt är livet ibland, vissa gånger borde man tänka efter lite grann innan man är uppe så sent. Jag hade ju kunnat ge honom min nyckelbricka så han kom in genom porten själv, men så långt tänkte inte jag.

Igår var jag riktigt duktig! Jag stod på min lilla träningscykel i tio minuter, ska försöka göra det ikväll också. Jag hoppas på att jag går ner i vikt snart för just nu trivs jag inte alls med mig själv. Jag vill inte se ut såhär. Inte någonstans.

Nu har Tickes moster (Sofie) kommit hem igen. Så nu är det slut på friden. Jag tänkte fråga henne om hon vill följa med ner på stan sen, för idag fick jag hem mitt presentkort! Det var ju visserligen på 300:- bara, men många bäckar små blir stora floder till slut. Ska köpa någonting fint till Ticke, det är ju rea typ överallt. Jag valde att få mitt presentkort på H&M, jag älskar deras kläder. Visserligen så har alla barn kläder från H&M så dom ser ju likadana ut. Men jag älskar deras kläder ändå.

Sofie sitter och berättar den fasanfulla berättelsen om henens telefons död. Hon tappade ner den i vattnet vid Slussen igår så nu har hon ingen telefon.

Dags att avsluta lite nu. Ska ta ett bad om Sofie vill kolla Ticke under tiden..

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback