Summering av helgen som varit.

Helgen har varit toppenbra, även fast Christopher trodde att han kunde GÅ i trappan. Det går ju så fort när han vill göra någonting, minsta lilla mikrosekund man inte har ögonen på honom så händer det något. Tro mig, jag överdriver inte. Det händer alltid något när han är med! Nu i helgen så var vi ute hos mamma och han tyckte att han skulle gå i trappan (det är bara ett trappsteg, men det är gjort av sten). Han stod bredvid mig och nästa sekund såg jag honom i ögonvrån på väg ut från stora huset, så jag släppte allt jag hade i mina händer och sprang efter honom. Precis när jag skulle ta tag i honom så tar han ett steg ut i luften och pladask! Han föll ner från trappsteget. Men det var ändå tur i oturen, för han landade på mattan, så han har bara lite skrubbsår på näsan...

Och för er som har missat ganska mycket av Christophers senaste månader:
Han springer framåt, bakåt och i sidled. Han dricker ur glas, jättefint håller han glaset och så ställer han ner det på bordet eller ger det till en när han är färdig. Han leker väldigt gärna med sina sandleksaker (tack ännu en gång, Maria!) och han älskar att klappa hundar. Han är så försiktig när han klappar hundar, men han tycker det är lite obehagligt när dom kommer fram och pussar på honom.. Och nu i helgen som var så badade han i Östersjön. JA! Det är sant, jag lovar.


Den fjortonde augusti börjar inskolningen för Christopher på dagis, det blir ett ganska bra dagis här i Södertälje. Slipper jag förhoppningsvis oroa mig för eldröda bakar vareviga dag som många föräldrar får göra. Det ska tydligen inte gå så mycket barn på det här dagiset heller, så personalen har tid för varje barn.


Jag ska strax gå och lägga mig. Och vet ni vad? Jag kommer få somna till ljudet av regn mot rutan, supermysigt! Fast jag är ganska åskrädd egentligen och det både åskar och blixtrar med jämna mellanrum. Imorgon ska jag och S:et städa, diska och tvätta. Kanske träffar C och M en stund också, men det beror helt på hur vädret är. Jag hoppas att det är finare då än vad det är nu... Huh, och jag som ska ut på balkongen nu! Tycker du det är mysigt elelr läskigt med åska?

Vill du ha gratis biobiljetter och presentkort? Klicka in här då :)

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback