Svar till Anonym

Jag är inte förtjust i overaller, därför vill jag hellre ha termobyxor och jacka. Förkylningar blir det ändå. Går ett barn på dagis så blir barnet alltid förkylt någon gång under terminen / terminerna. Har barnet varma kläder på sig under jackan och termobyxorna så håller det fortfarande tätt. Dessutom finns det termobyxor som är som regnbyxor, dom går alltså upp över magen och har hängslen som man spänner fast. Därför vill jag ha termobyxor och jacka.

Snällheter
Postat av: Anonym

Så vadå, ska ditt barn behöva få snö innanför kläderna (för tro mig det får de!) bara för att DU inte diggar overaller? Det låter ju bra. Riktigt moget.



"Alla" barn har ju overall. Det är ju mycket jobbigare att sätta på först byxor, sen en jacka. Dessutom är det ju inga glipor.



Och ska du ha täckbyxor och sånt så kommer det ju ändå snö innanför, om han inte har en heldräkt. Men då blir den ju blöt.

Inget bra alternativ hur som helst, vet ingen som har så. De kommer att avråda dig på dagis.

2008-09-06 @ 16:42:42

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback