SL's busschaufförer i Södertälje...

.. ja, det är ju ingen som påstått att alla är bra chaufförer. Jag är riktigt arg, förbannad och ja, GUD VET VAD!

Jag är så förbannad nu, så jag tror jag går sönder!
Som busschaufför måste man se till att man kör säkert så att barnvagnar inte flyger och far i bussen. Tidigare när jag åkte ner på stan så körde chauffören som en riktig galning! Först och främst började han tjafsa med en 6-åring (!) om att han inte hade biljett. Mamman var på bussen med sitt andra barn i en barnvagn, så hon tänkte väl att han fick åka gratis. Såhär står det på SL's hemsida:



Ta med barnen och åk

Det är billigt att ta med barn när du reser med SL-trafiken.

Barn som är under 7 år får åka med utan kostnad när de reser med en annan person som har en giltig biljett.  Du får ta med dig hur många barn som helst under 7 år.

Barn och unga över 7 men under 20 år köper alltid SLs kort och biljetter till reducerat pris.


 

Jag vet inte om det gäller när man har barnvagn och ett extra barn med sig, men jag tycker att det borde göra det. I vilket fall som helst; när han hade tjaffsat klart om biljetten så fortsatte han åka, som världens jävla galning! Det finns en liten rondell här uppe i Fornhöjden och när man kör i en rondell så saktar man ju brukligt ner farten lite grann. Men icke. Inte den här chauffören. Han körde på som om han hade eld i baken, tvärnitade typ i slutet av backen, svängde ner mot Östertälje station... Där nere måste man svänga mot en vändplan för att kunna släppa på nya människor. Han svängde. UTAN ATT SAKTA NER! Tickes barnvagn åkte ut i gången och stoppades, som tur är, av sätet där papperskorgen sitter bakom. När bussen stannade gick jag fram och sa åt honom att man inte kör som en idiot när det finns barnvagar i bussen. Vi stod och bråkade om det där ett tag. Det slutade med att jag klev av bussen och var så jävla förbannad att hela jag skakade. T ringde till TX och pratade med dom, så dom ska ta in honom och prata med honom. Imorgon ska jag ner till polisen och göra en polisanmälan för vårdslöshet i trafik och säga åt polisen att begära in videofilmen från den bussen jag åkte, för det materialet sparas bara i tre dygn. Ni har inte läst hela historien ännu, det kommer säkert skrivas mer om det här imorgon... Eller senare.

 


Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback