Ytterligare svar till Anonym

Anonym om Svar till Anonym:
Så vadå, ska ditt barn behöva få snö innanför kläderna (för tro mig det får de!) bara för att DU inte diggar overaller? Det låter ju bra. Riktigt moget.

"Alla" barn har ju overall. Det är ju mycket jobbigare att sätta på först byxor, sen en jacka. Dessutom är det ju inga glipor.

Och ska du ha täckbyxor och sånt så kommer det ju ändå snö innanför, om han inte har en heldräkt. Men då blir den ju blöt. Inget bra alternativ hur som helst, vet ingen som har så. De kommer att avråda dig på dagis.



Menar du, Anonym, att overallen eller täckbyxorna blir blöta? Såvitt jag vet så kan både och bli blött, sen finns det overaller / täckbyxor som har impregnerat material (typ bävernylon).
Jag själv är uppvuxen i en stor barnfamilj, med sju syskon. Min mamma har ALDRIG beklagat sig över att klä på oss barn. Dessutom finns det, som jag skrev tidigare, täckbyxor med hängslen. Jag tycker inte att det är besvärligt att klä på min son. Det kommer att hänga en overall på dagis.
När man går in i t.ex. ett innecentrum så kan man ta av jackan istället för hela overallen. Det blir mycket lättare och bekvämare både för barnet  och för den vuxne, det är i alla fall så jag upplever det.

Vad använder ditt barn för regnkläder...? Kommer det vatten innanför byxorna? Eller har du specialregnkläder?

Snällheter
Postat av: Carro

det är bra att du säger vad du tycker. Jag tycker att folk inte ska lägga sig i hur man vill klä på sina barn. Det är ju alltdid bra att ha begge och.

att man har uppladning av både jackor o termobyxor o även overall.. fattar inte heller att folk kan vara så fega att dom skriver från Anonymt. O du en annan sak. De va ett tag sen man läste/hörde ordet "digga".. Undra när den personen ska växa upp.

Ha de gott o kom ihåg! Du är den som känner ditt barn bäst o vad som är bäst för honom. Puss o Kram


Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback