En ny på G.

Idag har det varit en sån där rolig jobba-dag. Söndagar är nog värst att jobba på, speciellt när det är fint väder ute. Men det har faktiskt varit kul att jobba, ni som känner mig vet ju att om jag verkligen älskar ett ställe där jag arbetar... Då går jag verkligen in för det. Hade jag haft några miljoner på kontot så hade jag lätt köpt Pergola, för det är som mitt andra barn (inte för att jag köpte Ticke, men ändå).

Knölarna i brösten oroar mig mer än jag egentligen vill att dom ska göra. Sen jag fick Ticke har jag tagit för vana att klämma och känna på brösten efter några förändringar och redan i januari kände jag en knöl/knuta i höger bröst, men jag tänkte inte mer på det. Sen i februari började jag få ont i vänstra bröstet och märkte knölen där då. Blä. Folk som jag berättar det här för blir helt chockade. Dom verkar tro att så fort man har fått veta att man har knölar i brösten så är det cancer. Det behöver ju inte betyda att det är det, för det skulle lika gärna kunna vara någon svullen körtel. Jag förbereder mig på det värsta. Läkaren som jag träffade i torsdags sa att jag borde få veta på en gång efter mammografin om det ser ut som att det är något ovanligt. Jag hoppas innerligt att jag får veta. Helst vill jag veta nunuNU. Typ.

Äh, det här leder ingenstans. Jag ska byta blöja på Ticke nu och sen ska jag lägga mig bredvid honom och sova. Imorgon väntar en ny dag och jag ska jobba då. Nathalie kommer se efter Ticke, för pappa kommer ligga inne på KS. På tisdag ska han opereras för sitt diskbråck och han är sjukligt, jävla nervös. Jag förstår honom.


Nu har min lilla kusin Lisa Ajax tävlat igen... Lyssna och njut!


Snällheter
Postat av: MammaLinda

Zandra tackar och säger aa =)

Söt liten Lisa där =P

Vad läskigt med knölar i brösten, när ska du på mammografin?


Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback