Det här handlar inte om förut.

Jag sitter här med min tredje kopp kaffe. Jag tar igen hela veckans kaffeintag, lika bra att passa på  nu när jag har sällskap. Jouline kryper omkring på golvet och Ticke har precis kommit upp ur sängen. Tobbe ligger fortfarande och sover (!) och jag och Louise har varit vakna sen halv tio ungefär.
Jag brukar ju skriva Lojsan om Louise och det har att göra med tiden när vi bodde på K2. Det blir lite som en nostalgitripp för mig... Hon tycker egentligen inte om att man kallar henne för Lojsan, för det får henne att tänka på snusk-T. Han la sig bredvid henne i sängen en gång (han var personal) och låg sked med henne. Han skulle egentligen väcka henne, men Lojsan orkade inte gå upp, så han la sig där i typ en kvart innan han sa att dom måste kliva upp. Vad är det för stil av en personal, egentligen? Så gör man väl inte...? Jag tycker inte att en personal ska agera på det sättet... En annan gång så skulle han väcka mig och han blev jättearg för att ja ginte ville gå upp, så han vände upp och ner på min säng när jag låg i den! Jag gick inte upp ändå, så då började han slå i väggen in till mitt rum och började skrika och gapa om att jag måste sköta mig och allt vad det var. Jag veeeet! Som 16-åring hade inte jag orken att ta hand om mig själv på det sätt dom förväntade sig av mig.

Nej, åter till verkligheten = Jag ska försöka slänga upp Tobbe ur sängen nu.

Snällheter
Postat av: Louise

Ska du slänga upp Tobbe ur sängen?? Haha, hur tänkte du göra då? Som Tomas gjorde på dig eller? hihi. Bara en tanke...


Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback