Überbra.

Jag vaknade av världens bästa Ticke-Litus imorse. Inte så mysigt, men ok. Han stod och höll ena fingret för näsan och sa att han blödde. "Vadå blöder?" frågade jag honom ett par gånger och när han tog bort fingret från näsan så forsade blodet. Som sagt; Inte mysigt, men ok. Jag torkade bort allt blod och när vi var klara med det ville han titta på Mamma Mu, så jag satte på den filmen åt honom. Haha, fem eller sex gånger hann han se den innan jag gick upp för dagen.
Efter frukosten tog vi på oss kläderna och gick ner till Riddarparken och satt där ända fram tills dom stängde vid halvtvå. Dåligt väder = Ingen Riddarpark. Lite kul är det att sommarjobbarna där kommer fram till Ticke med "motorcykeln" och ger den till honom så fort vi kommer dit. Ännu roligare är det att allihopa vill leka med honom, så det blir inte så mycket studsbollshoppande efter honom så fort han sticker iväg. Nice.

Imorgon blir det nog en ganska lugn dag, ska visserligen till två läkare och kommer säkert hinna stressa ihjäl mig på kuppen, men det är det värt. På eftermiddagen ska jag och Ticke hem till pappa och Camilla och äta middag tillsammans och Amanda kommer också vara med. Det blir säkert jättetrevligt. Pappa kommer och hämtar mig och Ticke så vi bor med oss Tickes matstol, sen skjutsar han hem oss igen efteråt. När jag ändå är hos dom imorgon ska jag och Camilla passa på att springa ner till källaren och kolla om dom hade en gardinstång till övers, vore ju schysst att få upp gardiner i fönstret så man kan stänga ute lite ljus när det är dags för Ticke att nanna kudde på kvällen.
På tal om att sova så går nattningen alldeles überbra numera. Vid sju på kvällen får båda ungarna ta sig ett bad och efter det läser Mia "Godnatt, Alfons Åberg!". Tandborstning, pyjamas sen bums i säng. Brukar gå helt smärtfritt, men dom senaste två nätterna har det tagit tid för Christopher att komma till ro...


Blir ett old picture på Ticke, har inte fixat in nya på datorn.

Jag har nästan blivit av med alla jobbiga sopsäckar som var fulla med kläder och annat bös från rummet, så nu finns det massor med plats att röra sig på! Dessutom har jag flyttat in sängen mot väggen, kändes onödigt att den skulle stå och ta upp typ hela golvet så att det bara fanns lite plats runt omkring. Imorgon kommer jag dessutom fixa upp Tickes säng, så slipper han sova på madrass på golvet. Stackaren...

Nu ska jag läsa lite bloggar, sen måste jag fixa disken. Känns inte helt ok att komma upp imorgon bitti och fixa frukost till barnen och samtidigt behöva ta hand om ett jävla diskberg.

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback