Self Deception

Ytterligare en jobbdag är över och jag kan andas ut. Eller vänta, det var väl det jag inte kunde göra? Jag jobbar ju imorgon också, men innan jag börjar kommer T till Jakan för att hämta Ticke. Ci ska luncha någonstans, antagligen på Pergola. Trevligt. Ticke lär väl tjata efter Micke och Amo som vanligt när vi är där.
Ibland när lillgrabben får fälja med mig till jobbet, alltså inte när jag jobbar, så brukar han springa in i baren. Han springer in i köket och frågar efter banan, ut i baren och frågar efter saft... Jag tror att han har varit för mycket på PG. Stackaren, han som ska gå där när han har fyllt 18! Haha.

Snart är det den 24:e juni och det är en onsdag. Jag kommer vara ledig från jobbet då, för en person har bestämt sig för att flytta från Sverige. Till Spanien. Forävah? Vi ska avskeda honom. Haha, snyggt val av ord... Vi ska säga hejdå till honom och ja, sen får vi se var det landar... Antagligen i Spanien, dagen efter.

Att jobba på Pergola är rena himmelriket. Speciellt när man, som jag, har så fina vänner som gärna hjälper till. Nathalie gick och plockade glas och tog pengar från folk som satt vid maskinerna och spelade och så välade hon in dom pengarna. Hon är duktig och jag uppskattar det jättemycket att hon hjälper till. Trots att hon inte får någon lön för det.

Det är dags för mig att nanna kudde nu, ska väl försöka få lite välbehövlig skönhetssömn. Det lär ju behövas tills imorgon, för då är det stängning på allvarPergola. And I love it! Jag hoppas att det är lite lugnt imorgon på jobbet, för då lär F gå tidigare och då blir stängningen ännu roligare!


Titta, vad fint dom har dekorerat hissen
som jag och Ticke åker i varje dag!


Self Deception
www.selfdeception.se

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback