Jag ska sluta röka!

Istället för att få träffa läkaren som i vanliga fall jobbar på Fornhöjdens Vårdcentrum fick jag träffa en norsk läkare. Men hon var bra, jag gillade henne. Det var bara min astma som spökade, så jag fick andas nånting som heter något i stil med Mixovent eller något sånt, sen fick jag 12 kortisontabletter och sen fick jag andas igen. JAg ska ringa till Luna Vårdcentral på måndag och boka tid där för jag ska säga att jag vill ha en PEF-mätare. Det är en sån man blåser i för att se hur stor lungkapaciteten är (?). Jag blåste knappt 300 idag, läkaren testade också blåsa och hon blåste runt 500 trots att hon är mycket äldre än mig, men hon har ju inte astma heller.
Jag fick även ordination om att höja dosen på min Pulmicort och min Oxis. Pulmicort ska jag ta fyra gånger på morgonen och fyra gånger på kvällen. I vanliga fall tar en till två doser. Oxisen ska jag ta så många gånger tt jag nästan blir darrig, elelr det var väl inte så hon sa, men jag ska ta den tills jag känner att den verkligen har hjälpt men utan att jag börjar darra och får hjärtklappning. Shit, det är inte kul att ha astma... Men Ticke är frisk i alla fall och det är hufvudsaken.

Nu ska jag ut på balkongen en liten stund, men jag ska inte röka. Jag ska verkligen försöka lägga av med den där skiten nu, men jag tror att jag behöver lite peppning!! Kan ni vara så vänliga att peppa mig lite grann?

Snällheter
Postat av: Carro

om inte annat så kan vi ju peppa varandra. Jag måste oxå sluta o jag vill sluta men det är fan inte lätt. Men med din envishet så är jag säker på att du klarar de...


Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback