Skitsnack på Pergola.

För första gången på väldigt länge känner jag mig riktigt ensam. Det enda jag gör nu för tiden är att jobba. Jag hinner inte ens umgås med Christopher. Jag ställer upp så jävla mycket för Pergola, men jag får ingenting tillbaka. Med handen på hjärtat, fastän det känns tungt att säga det, så är det nog så att jag måste leta nytt jobb. Jag kan inte ha det såhär längre. Jag älskar att jobba på Pergola, men det sliter så mycket. Jag kommer jobba kvar på Pergola tills jag har fått napp på något annat eller tills dom har hittat någon annan servitris, för just nu är jag trött på skitsnacket. Igår kom jag ju en halvtimme sent till jobbet och den ena chefen blev såklart arg. Jag försökte förklara för honom att jag hade ringt hans mobil flera gånger, men att jag bara kom till telefonsvararen, men så var det tydligen inte. Enligt honom alltså... Jag hade iallafall med mig ticke till jobbet och han fick vara med mig fram till 16-tiden, för då kom Camilla och hämtade upp honom. Men förstår ni den grejen? Jag var tvungen att ta med mig Ticke till jobbet.
Men som sagt; Jag känner mig riktigt ensam för första gången på länge. Jag har mina vänner runt omkring mig varje onsdag-lördag, men jag umgås inte med dom. Dom sitter och skrattar och pratar och har skitkul medans jag går omkring och plockar glas. I fredag, löningsfredagen dessutom, satt jag och vek fucking jävla servetter i två timmar! Och då var klockan efter elva! Dom hade inte behövt mig på jobbet i fredags kväll, jag hade lika gärna kunnat vara hemma med Christopher, eller varit ute med Nathalie och dom andra. Så jävla mycket skit som jag har fått ta sen den andra servitrisen slutade jobba, så mycket skti har jag inte ens fått under hela mitt liv.
Jag jobbar inte när jag är där. Ts. Vad är det jag gör där då? Om det nu är så att jag inte jobbar, varför skickar dom inte hem mig då? Den ena chefen bad mig iaf om ursäkt igår, för han betedde sig som ett ruttet, elakt, jävla svin.

Och nej. Jag kommer aldrig någonsin lämna Pergola helt och hållet, för en del av mitt hjärta finns där.

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback