Tänk om drömmar kunde besannas...

Jag ska säga upp mig från livet ett tag. Jag har jobbat lite för mycket på lite för kort tid. Jag är helt slut! Och den här jävla skitdagen som vissa personer inte ens verkar vilja att jag berättar om har gjort mig ännu mer slut. Jag började jobba klockan 15.00, som vanligt och allt började bra. Allt var bra i en timme. Jag var nere i källaren och hämtade upp lite alkohol som kylarna skulle fyllas på med och när jag kom upp igen skulle jag bära en kartong med Xider från barsidan till matsalssidan. Jag går där och ska precis lyfta upp kartongen på baren när den plötsligt blir väldigt lätt... Klirr, klarr, kras! Ja, det var dom flaskorna det... Visserligen var det bara 6-7 flaskor som gick åt helvete, men ändå. Det var sjukligt jävla irriterande.
Igår var jag också irriterad. Det kom upp två gäster till Pergola och dom ville kolla på menyn. "Vi vill ha rabatt!" sa dom. Jag gick till kocken på jobbet och pratade med honom och han sa att vi kunde bjuda på läsken, men ingenting annat. När dom väl fick in maten så hade dom mage att klaga på att fläskfilén var seg! Jävla idioter säger jag bara.

Egentligen vet jag inte riktigt vad jag vill med saker och ting... Ibland känns allting så himla uppenbart. Jag vet exakt vad jag vill göra med mitt liv, vad jag vill göra i framtiden.. Men det är alltid någonting som hindrar mig från att göra det jag vill. Tänk om drömmar kunde besannas...

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback