Samtalet med BUP gick...

.. lysande!

Det här är från i tisdags när vi var på BVC.

Godmorgon! Jag ska börja med att berätta om hur samtalet till BUP gick igår. Jag ringde dit och fick prata med en behandlare. Hon ställde väldigt mycket frågor om familjelivet, hon frågade om Christopher hade bevittnat våld någon gång, hon frågade vad han hade för relation till sina mor- och farföräldrar. Jag svarade så gott jag kunde på alla frågor hon ställde, samtalet tog kanske en halvtimme. Hon sa att Christophers "huvuddunkningar" kan bero på väldigt många saker, det kan vara ett inlärt beteende. Hon frågade om han hade skadat sig någon gång när han dunkat huvudet och för er som inte kommer ihåg (
klicka här) så dunkade han huvudet i min säng för två-tre månader sen... Han dunkade så illa att strängen mellan överläppen och tandköttet gick av.

När vi hade pratat klart sa hon som jag pratade med att hon skulle se till att vi får en tid bokad inom 4 veckor. Hon tycker att det är så pass allvarligt att Christopher, som bara är 1½ år, gör illa sig själv med vilje och att han inte slutar. Att han dessutom ahr hållt på såhär sen var runt 6-8 månader gör ju inte hela saken bättre.
Hon på BVC tycker att jag och T ska söka hjälp hos soc. för problemen, alltså att vi säger att vi vill ha kontaktfamilj till honom. Men jag vet inte, det finns ju så många skumma typer som blir familjehem och sånt nu för tiden. Och ja, jag har erfarenhet av sådana ställen. För flera år sen när jag bodde i Norrköping, så bröt min dåvarande fosterfar fingret på mig för att jag  ille prata klart i telefon. Och han och hans fru hade ändå varit familjehem i 20 år eller något sånt...

Nu ska jag dricka en kopp kaffe, leta reda på lite kläder till Ticke och sen ska vi bege oss.

Snällheter

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Glöm inte bort mig.

Vad är din mailadress?

Har du en hemsida / blogg?

Vad vill du säga?

Trackback